tisdag 13 november 2012

Mina konstnärer

Idag hängde jag och Janiina på öppna förskolan i Märsta kyrka.
Blev lite bebisgos då de två tvillingparen (7v och de andra 4mån om jag kommer ihåg rätt) kom.
Vi var några till också såklart.
Meningen var att jag skulle jobba lite men det blev inställt då min kollega var sjuk.
Istället roade sig Janiina kungligt med att krypa runt och "leka" med några andra barn.
Rutschkana fick hon åka några gånger också men hon var mer intresserad av den mjuka poolen och att tumla runt där.
Hon visade inga tecken på att vara trött och åt lunch emd god aptit.
Men då jag vid halv två klädde på henne och satte henne i vagnen så hann jag inte mer än gå på toa så sov hon gott. Reagerade inte alls varken av i eller ur lyftning från vagnen till bilen till vagnen igen.
På eftermiddagen då jag hämtat hem stortrollen så bakade vi äppelpaj. Sanna hämtade glatt äpplen från förrådet och hjälpte till att skala dem, men tröttnade fort och ville hellre lägga bitarna i skålen.
Båda hjälpte till med smulpajs smeten, Sanna blandade medan William rörde i kanel och socker bland äppleklyftorna.
Pajen blev klar före middagen så vi lovade barnen att de skulle få det till efterrätt, själv var jag tvungen att gå på ännu ett möte (många sådana nuförtiden) så hoppade både middag och efterrätt. Denna gång var det ett planeringsmöte inför finska veckan (läs mer på: www.sigtuna.se) som går av stapeln första veckan i december.
Då jag kom hem hade barnen precis bytt till pyjamas och borsta tänderna, så satt jag och hade lite mys med trollen i (denan gång) Sannas säng då de ville köra rita gissa (som så ofta förr på kvällskvisten).
Var ju tvungen att fota deras fina ritningar, det här med tusenfotingar har fortfarande inte dykt upp hos dem vad jag sett.
Här har Sanna ritat av mig, sen ritade hon tomten med paketen och till sist blommor. 
William i sin tur ritade en snigel, en fisk och en noshörning.
Han ritade även massa bajs flera gånger men det fotade jag inte...
M-P kände sig lite lätt risig på kvällen, stackarn.
Han fick senare feber också och hade feber frossa på natten. Inte kul alls.
Tycker det får räcka med sjukdomar nu.
// Sargit

Inga kommentarer: