tisdag 1 december 2009

Elva månader idag

Jag förundras varje dag hur fort tiden rusar fram.
Nu är våra små elva månader redan, snart fyller de ett år!
Vad har då barnen hittat på på sin elva-månadersdag?
William snodde Sannas pannband, den var jättehäftig tyckte han och blev ledsen då jag först tog den ifrån honom.
Men sen blev han glad igen då han förstod att han skulle få ha den på sig.
Vi lekte en stund i barnens rum medan M-P var iväg och bytte däck på bilen.
Att resa sig upp mot saker (och mamma) är väldigt poppis.
Då jag åkte iväg en sväng på eftermiddagen så fick barnen följa med pappa för att byta däck på farfars bil.
Det hade gått lite så där fick jag höra.
Enligt min man så slog han nytt rekord i däckbyte då han hade griniga barn i vagnen bredvid och stressade på honom.
Då jag kom hem på kvällen så hade båda barnen en väldans fart fram till mig.
Hann fota William men inte Sanna som kom strax efter.
För att få Sanna in i barnens rum för blöjbyte och pyjamaspåklädning fick min man locka henne i en kasse och bära henne i den en stund.
Det var populärt i cirka en minut innan det blev läskigt...
Barnen fick sin kvällsgröt medan jag lagade middag, spaghetti och köttfärssås.
Den blev färdig precis då barnen ätit färdigt så då fick de äta lite spaghetti för första gången för att roa sig medan vi åt vår middag.
William älskade det, det var det bästa hittills såg det ut som.
Sanna gillade det också men hon tyckte inte om att det fastnade på hennes händer.
Så var denna stora dag till ända och barnen somnade ganska snabbt igen (klockan var ju rätt mycket då, nästan halv nio), William i vår säng bredvid pappa och Sanna i min famn i soffan.
Usch vad vi skämmer bort dem, men de är ju så små bara en kort stund...

3 kommentarer:

Carma sa...

Hej!
Tittar in och säger hej och ger mig till känna som en blivande tvillingmamma =)
Kramar

Familjen Sundström sa...

Välkommen Carma.
Och ett stort Grattis!
Något du undrar över och vill veta så är det bara att fråga :-)
kram

Thomas sa...

De små växer och gör framsteg så det står härliga till. Så även Emma. Både härligt och fascinerande och samtidigt lite skrämmande, så fort det ändå går. Det är bara att se på Elin - det är ändå så kort tid sedan hon var lika liten hon, och se på henne nu!

För första gången tittade jag på web-ringen ni har anslutit er till och som ni har överst på er sida. Det verkar som om det är olika "ringar". De första 10 jag kom till var alla mer eller mindre ultra-religiösa sidor. Sedan klickade jag vidare till nästa sida (på er blogg) och provade igen och då vart det 10 "familj med småbarn-sidor". Intressant... :-)