måndag 7 december 2009

En ny vecka - kan man klona sig tro?

Nu har jag lyckats fånga Max, hör och häpna, på en av de högre avsatserna på sin klösklätterställnings! Han som knappt vågat upp på den mellersta.
Undrar om han upptäcker dessa nya höjder för att komma undan barnen en stund, nu då de gärna vill komma åt honom för att klappa (mer slita i) honom.
Vi kom faktiskt ut idag.
Promenerade i det gråa vädret med regnet hängandes i luften mot Delfinen.
Vi missade sångstunden men hann vara med på slutet så att barnen fick bli facinerade av såpbubblorna.
Sen gick vi till mit jobb, Valsta kyrkan, där personalen hade lunch precis i lagom tid.
Där passade jag på att ge lunch till Sanna och William innan de satte iväg för att utforska detta nya spännande ställe.
Hann prata lite med några kollegor men mest skvallrade jag med min pedagog kollega Anna-Karin.
Blev lite jobb prat också...
Här är Sanna och William på upptäcksfärd i korridoren och blev väldigt nyfikna på Mauds kontor och Maud.
Tror att det är alla sladdar de ser som verkar locka mest...
Efter en timmas promenad, och en hamburgare i farten för mig, så vaknade barnen.
Var precis då en sväng förbi svärfar Janne och Linnea som höll på att tvätta.
så istället för att gå hemåt så gick vi tillbaka till Delfinen som ju hade babyöppet på eftermiddagen.
Nu är ju inte de mina varken de minsta eller yngsta där längre, och snart får de inte gå på baby öppet längre så vi får passa på innan de fyller år.
Precis som på förmiddagen så hittade barnen till leksakerna och roade sig på egen hand samt bekantade sig (slogs om leksakerna) med andra barn.
Kul att se att de kan leka självständigt utan att mamma måste sitta bredvid.
Visst finns det dagar då jag inte får röra mig en meter ifrån, men just idag njöt jag av att titta på då de roade sig själva.
Fick trevligt sällskap av en annan mamma, Luca, och hennes barn (har glömt namnet tyvärr).
De bor också i Steninge så vi pratade om ditt och datt på vägen.
Det var trevligt. Både Sanna och William var vakna nästan hela vägen hem.
Sanna somnade typ precis innan vi gick in genom porten.
Då hann jag umgås med William lite på tu man hand innan M-P kom hem och Sanna vaknade.
M-P var lite sen så jag blev återigen försenad till dansen.
På söndag ska vi uppträda med Saltomondale i Valsta C då det firas Mångkulturell jul med massor av framträdanden och försäljningar av olika slag. Har blivit en tradition numera.
Och det är även första lördagen jag på allvar önskar att jag kunde klona mig.
M-P ska nämligen på kryssning med jobbet så han kommer hem först senare på eftermiddagen.
Barnen har babysim vilket inte går då man är själv, skulle säkert få med en vän igen men då är det ju det här med uppträdandet med Saltomondale som är klockan tolv och vi är knappast påklädda och klara från badet föränn tolv så få nog hoppa badet denna gång. Trist.
Men vad gör man då det här med kloning inte fungerar än...

Inga kommentarer: