söndag 27 december 2009

Barnens första tur med pulkor

Morfar köpte pulkor till barnen igår då vi var i Uppsala, en lite tidig födelsedagspresent.
Så efter mellanmålet, som blev senare än vanligt då barnen sov i tre (!) timmar, gav vi oss av till morfar för att provköra pulkorna.
Varken Sanna eller William sa mycket alls då vi spände fast dem i pulkorna.
Men jag tror jag hörde något liknande fnitter då vi drog dem fram över snön.
Tina filmade första åket i en backe.


De ser ganska avslappnade ut, lite som små michelingubbar.
Blev bara en kort tur idag då jag och Tina hade en tid att passa.
Det får lov att bli fler turer med pulkorna innan snön försvinner.
Efter en stund var det dags för mig och Tina att ge oss av.
Det var min tur att få en "ledig kväll" och få gå på bio för att se Avatar.
Vi hann äta lite och titta en kortis i några affärer innan filmen började.
Filmen var kanon bra!
Skulle gärna se den igen och då i 3D.
Men vet inte riktigt om den slår Sagan om ringen för min del, men nära på...

Inga kommentarer: