måndag 28 december 2009

Nu har jag uppdaterat

Hann inte uppdatera efter lunch som planerat, så det fick bli en lite sen kväll så att jag hann ikapp.
Har lite svårt att skriva korta inlägg men det lär väl lösa sig då jag börjar jobba och inte hinner skriva så mycket.
Men nu kan du som inte har annat för dig läsa om vår första jul med Sanna och William.
Glöm nu inte att skriva en hälsning eller två under kommentarer!
Hoppas att min man tar över bloggandet då han är föräldraledig, så att även jag får reda på vad de gjort på dagarna.

Idag har varit en lite tuffare dag, en kombination av att jag inte sovit lika mycket som jag borde och barnens anpassning tillbaka till vardagsrutinerna inte går riktigt enligt planerna.
De är lite trötta och griniga och kanske lite rastlösa också.
Nu är de snabba med och så nyfikna att inget går säkert längre.
William gillar att klättra så blombänken i vardagsrummet är välbesökt.
Som tur är har han lyckats ta sig ner utan skador, med fötterna före som jag försökt visa honom.
De har ätit lite dåligt sen vi hade vinterkräksjukan men nu börjar de komma ikapp med maten också, det är skönt.
En ny lek var tydligen rolig, jag låtsas pratar i telefonen och lägger sedan luren i deras öra och fortsätter låtsas prata.

Nu kallar sängen på mig så god natt!

1 kommentar:

Thomas sa...

Roligt att läsa om era äventyr under julhelgen! det blir onekligen en hel del att "ta igen" när man ger sig själv "ledigt" från datorn och från bloggandet - jag vet. Vi har fortfarande en del att ta igen, trots att en hel del är avklarat. :-)

Gällande det där med att MP ska blogga... ja det är ju onekligen en liten tröskel att ta sig över, men lyckas man bara komma över den och komma in i vanan så brukar det flya på sedan. :-)