onsdag 30 december 2009

Året närmar sig sitt slut

Idag var sista gången som jag gick till Delfinen som föräldraledig med Sanna och William.
Konstigt känns det att tänka på att snart börjar jag jobba igen och M-P får nöjet att umgås med barnen hela dagarna och vara först, för det mesta, med att se vilka nya färdigheter de lärt sig.
Men på ett sätt känns det ändå rätt skönt att få "lämna över" så att säga.
Alla dagar har ju inte varit en dans på rosor direkt, men det jag mest blivit less på är att jag inte hunnit med markstjänsten det senaste året, att varje dag se allt som behöver göras men inte varken orka eller hinna med det.
Nu kommer jag ifrån det i alla fall under tiden jag jobbar.
Några bilder tog jag faktiskt idag med hör och häpna.
Här ser ni William som har upptäckt en ny intressant leksak på Delfinen, bilgaraget.
Även idag var Zacharias där med sina föräldrar.
Här ser ni Zackarias pappa lekandes med Sanna.
Hon gillade att åka rutchkana och fick göra det flera gånger med Oscars hjälp.
En syn jag inte ofta hinner fotografera, syskonen lekandes sida vid sida.
Efter Delfinen gick vi först till affären och sedan till Bergmans för att äta lunch och invänta tills M-P skulle sluta jobba för dagen.
Långt senare än planerat på eftermiddagen då pappa M-P äntligen kommit hem, så åkte vi iväg för att fira Tyyne som fyllt 85år för två dagar sedan.
Här undersöker Sanna litteraturen i huset.
Ännu en bild med syskonen lekandes sida vid sida, vad har hänt må tro...
Väl hemma igen var det middag och lite bus och sedan dags för alla att sova.
(Hade för ovanlighetens skull huvudvärk så orkade inte sitta vid datorn denna kväll, därav detta sena uppdaterande)

Inga kommentarer: