onsdag 23 december 2009

Dan före dan före dan!

Idag fick vi sovmorgon. Telefonen ringde 09.20 då Umeåborna meddelade att flyget var sent.
I samma stund kom min mor hem till oss och sedan vaknade William och strax därefter Sanna.
Sen började dagen.
Lite förberedelser för att få skinkan i ugnen och annat hann vi med innan det var dags för M-P och min mamma att hämta på flyget.
Här myser William i farmors famn.
Medan M-P och hans bröder, Jompa och P-A samt systerdottern Kimberley åkte iväg för att julhandla lite så umgicks jag med svärmor och svägerska.
Senare kom även min mamma för att fortsätta förbereda lite på rossolasallad (eller hur det nu stavas).
Sanna tyckte det verkade väldigt intressant, speciellt då mormor skalade äpplen.
Självklart fick hon en bit att tugga på sen.
Tiden flög förbi idag känns det som.
Efter god middag, svärmors spaghetti och köttfärssås (mums), så fixade vi lite smått och sedan fick barnen bada innan kvällsgröt och läggning.
Men ville barnen sova ikväll då?
Icke, så till slut var jag tvungen att smita iväg på toa och då möttes jag av denna syn i vardagsrummet.
De som skulle sova sov inte medan de flesta andra verkar ha somnat gott av mitt nynnande eller nåt...
Då barnen somnat så blev det mys i soffan med popcorn och nål och tråd för min del, för att sedan klä granen.
Fick hjälp av svärmor. De andra roade sig med datorn och tv:n.
Då granen var klädd blev det kvällsfika med thé, julvört och julskinka och för mig (som inte är så förtjust i skinka) och några till varm nyponsoppa med glass.
Som avslutning vill jag passa på att visa att vi äntligen fått lite julstämning i hemmet...
... och önska alla en riktigt God och Fridfull Jul!
Ska pausa lite i bloggandet över julen och umgås med släkten istället.
Men lovar att dokumentera ordentligt vår första jul med Sanna och William för att berätta sedan lite med bilder hur det var.

1 kommentar:

mummu sa...

ai,mitenkäs pitkä se sinun paussi on.en minä ainakaan jaksa odottaa montaa päivää.