söndag 20 december 2009

Vinterkräksjuka - ingen hitt direkt

I går, lördag, så åkte vi till Kista gallerian efter babysimmet för att julhandla lite.
Vi hittade de flesta klapparna vi var ute efter och hade det trevligt.
Planen var att då vi kom hem så skulle vi slå in julklapparna, städa och klä granen efter att barnen somnat.
Men dessa planer satte vinterkräksjukan stopp för.

William började med att tömma allt han ätit under hela dagen på golvet och över Sanna.
Senare började Sanna och därefter jag.
Vinterkräksjukan med ett barn är nog jobbigt det, men med två barn och ena föräldern insjuknade blir det många handdukar som går åt.
Soffan fick sin beskärda del innan vi hann få fram handdukarna...
Stackars M-P som fick ta den värsta biten, städa efter oss...

Jag är gift med världens underbaraste och gulligaste man.
Han tog hand om båda barnen under natten så att jag kunde vila mellan turerna till badrummet.
Stackarn är nog helt slut men har inte klagat något alls. Puss på dig älskling.
Nu på kvällen mår vi alla bättre, barnen har kunnat behålla sin mat och sover gott i vår säng.
Själv börjar jag känna mig hungrig men vågar inte äta annat än soppa och nyponsoppa än.
Imorn ska M-P jobba, han skulle jobbat idag också men det skulle inte gått alls...

Hoppas att barnen mår bra imorn och inte får något återfall och att M-P som klarat sig hittills även fortsättningsvis slipper det resten av familjen haft.
Så hjälplös jag kände mig då barnen mådde dåligt samtidigt som jag själv inte var frisk.
Lär väl bli fler tillfällen i framtiden då barnen blir sjuka, men ser inte fram emot känslan av hjälplöshet dessa gånger.
Tusen tack till Thomas, som kom förbi med vätskeersättning sent på kvällen, och till Lina som handlade lite åt oss idag samt till Helena som kom och avlastade en stund idag då M-P sprang till tvättstugan med lakanen och handdukarna. Ni är guldvärda.
Tur i oturen i alla fall att det blev nu och samtidigt istället för dela upp det på flera dagar och under julen.
Städningen och det sista julpyntet får vi ta då vi orkar och hinner.
Nu ska jag dricka lite mer nyponsoppa innan jag går och lägger mig bredvid våra små älsklingar i vår säng med förhoppning om att alla får sova hela natten, torra.

3 kommentarer:

Lina sa...

Hoppas att ni mår bättre idag! Kram.

ankan sa...

Å så fasansfullt! Hoppas sjukan blir/blev kort och att ni alla är på benen snabbt igen.
Passar också på att önska en riktigt god jul till er!

farmor Anci sa...

Vilken tur att ni har såna hjälpare när det behövs. Jag sänder många kramar till dem och önskar GodJul. Er hoppas jag få krama inom en snar framtid!!