fredag 18 december 2009

Snö lek för mamma

Idag tog jag bussen ner till märsta för att hälsa på Lina, Elin och Emma.
Vi skulle ut på promenad hade vi bestämt så efter lunchen så pälsade vi på oss kläderna.
Elin tog med sin pulka och så gick vi ut i det fina vädret.
Kallt var det men då det knappt blåste något så var det rätt skönt väder att vara ute och gå på.
Alla tre bäbisarna somnade snabbt i vagnarna och hade det varmt och gosigt där.
Ibland blir jag lite avis på att de får ligga inbäddade i vagnen, det vore skönt att få göra det själv också...
Vi kom fram till en pulkabacke som Elin var bekant med sen tidigare.
Där fick hon åka pulka, det såg så roligt ut så jag kunde inte motstå frestelsen så jag frågade om jag också fick åka. Så klart jag fick.
Det slutade med att jag inte bara åkte en gång utan flera, både ensam och tillsammans med Elin.
Men det slutade inte där, nu då barna sinnet var väckt så njöt jag av snön ordentligt, jag visade Elin hur man rullar ner för backen, vi brottades i snön, tävlade oss upp för backen några gånger och gjorde snöänglar!
Hade hur roligt som helst, det var länge sen jag hade chansen att roa mig i snön på detta sätt.
Lina och jag turade om att se efter de sovande små liven och leka med Elin.
Sanna vaknade först och var inte alls nöjd att ligga i vagnen längre, så till slut gick vi till Beutlers igen för att njuta av lite varm choklad och mackor.
Lite bilder från snöleken kan du se på Beutlers
blogg då vi använde deras kamera.
Även idag hämtade M-P oss med bilen efter jobbet, men tidigare idag än igår.
Barnen var väldigt omöjliga på kvällen då de var så trötta.
Våra tålamod prövades till det yttersta, men då de väl kom i säng dröjde det inte länge innan de sov.
Men då var det snart dags för mig att ge mig ut i kylan igen, -20grader (!), för ikväll skulle jag nattvandra.
Pälsade på mig mer än på dagen och klarade mig rätt bra hela kvällen/natten.
Lugnt, kallt och trevligt var det.
Kom hem strax efter halv två och nu har jag varvat ner med lite bloggande.
Kanske dags att sova lite...

1 kommentar:

Lina sa...

Kallt, men kul! Idag ska vi hämta snow-racern i förrådet. :)