måndag 21 december 2009

Sjukstugan fortsätter och julen är snart här

Vid 02.00 natten till idag så insjuknade då min man också i vinterkräksjukan.
Han som hade trott att han klarat sig, stackarn...

Själv är jag frisk igen, känns det som, och både Sanna och William mår lite bättre.
Sanna kräktes några gånger på natten och idag och båda barnen har haft diarré.

Men tur var ju att jag blivit bättre då M-P blev sjuk, så nu var det min tur att ta över rulljangsen och se efter barnen och sköta om min sjuke man.
Hade vi alla blivit sjuka samtidigt vet jag inte hur vi skulle klarat det.
Dagen har mest handlat om att sova för allas del, tyvärr inte för min.
Barnen har turats om att vara vakna nästan hela dagen och de har båda varit otroligt mammiga, speciellt Sanna.

William har, även han, passat på att prova hur det känns att göra en störtdykning från vår säng, så nu pryder hans vänstra kind ett "snyggt" blåmärke.
Nu då både man och barn sover så har jag slagit in julklappar och vikit tvätten från igår.
Ska se om jag orkar göra mer nytta eller passa på att ta en dusch och sen sova så länge jag får...
Inte långt kvar till jul nu.
Hittade några julkort jag glömt få iväg så de får jag försöka hinna med imorn, bättre sent än aldrig antar jag...

Blir lite stressad då jag tänker på allt som inte blivit gjort än, men det är väl bara att gilla läget och beta av det nödvändigaste på listan imorn, så får vi se sen vad vi hunnit med då julen knackar på dörren.
Hoppas, hoppas, hoppas att ingen annan i vår närhet blivit smittad bara.
Inget trevligt sätt att tillbringa julen på kan jag lova...

2 kommentarer:

Lina sa...

Ta det lite lugnt nu. Sov när ni har möjlighet och gör inte mer julstök än nödvändigt.

Anonym sa...

Krya på er!
kramar Jane