fredag 12 augusti 2011

Utelek och bullbak

Då jag skulle hämta en sak från mamma idag så fick barnen leka ute med M-P medan jag var inne hos henne.
 Sen kom även jag och mamma ut och tittade på leken, mummu mutade även barnen med kex, vilket William mumsar på i bilden medan Sanna fortsatte att gunga och äta på sitt kex där.
 Då vi kom hem så började jag baka bullar.
Fick hjälp av barnen att blanda ingredienserna och senare ville de även baka själva.
Men de ledsnade ganska fort så jag fick baka ifred nästan under hela baket.
 Men lite distraherad blev jag allt på grund av de små då jag glömde bort att ha pärlsocker på en av plåtarna.
I det stora hela så skulle inte just dessa bullar vinna några skönhetstävlingar, men de vi åt var jättegoda!
Här en lite mindre bra bild på resultatet.
Då barnen somnat åkte jag iväg till min syster Tina som satt ensam hemma och hade lite handvård och nagelvård medan vi såg på film.
Väl hemma igen så började jag göra det sista på bröllopsgåvan och även slå in den.
Kortet får jag skriva imorn då min hand nog inte är så stadig just nu.
Har lite problem med att komplettera min klädsel också, men det får bli morgondagens problem.
// Sargit

Inga kommentarer: