onsdag 24 augusti 2011

Besök i Hummelsta

Idag råkade jag sova hela förmiddagen!
Lämnade barnen på dagis och tänkte vila bara en halvtimma, men vaknade kvart över elva...
Mitt lunchsällskap, Catrine, kom halv tolv men jag hade missat ge portkoden till henne, tur att facebook kunde hjälpa mig där.
Efter en trevlig lunch med massa prat bland annat om våra små (såklart) och byte av erfarenheter med dem, (då Catrines tvillingar börjat på samma avdelning som våra på förskolan) så var det nästan dags att hämta barnen från dagis.
Då jag hämtat dem så åkte vi iväg till Hummelsta med min mor för att hälsa på min mormor.
Mummu hade plockat smultron till barnen som de fick mumsa i sig medan jag sprang och handlade lite dryck och vindruvor till barnen.
 Väl framme blev det först fika.
Min mormor gillade mina hembakta bullar, tur det då jag lämnade kvar halva påsen till henne.
Här en bild på min mamma, Alpo (mormors vän) och min mormor.
 Sanna och William var väldigt intresserade av att titta på alla bilar som råkade köra förbi på vägen utanför.
 Försökte fånga barnens roliga dans i hallen, men lyckades inte riktigt.
Här en rolig bild på William i alla fall då han "dansar", båda höll sig mellan bena med händerna och gungade med knäna samt viftade på rumpan då och då, och gick fram och tillbaka i hallen samt snurrade runt då och då.
Hemresan gick rätt bra också med bara lite tröttgråt från barnen i början.
De var rätt trötta efter denna dag, vilket visade sig då de somnade rätt snabbt då det väl var läggdags.
// Sargit

Inga kommentarer: