söndag 21 augusti 2011

Dagen efter

Jag är så himla glad över att svärmor var här på morgonen.
Ja att hon kom är jag också glad för men jag vet inte hur jag skulle orkat om hon inte roat barnen då de vaknade. Jag sov nämligen ungefär fyra timmar inatt...
Då vi ätit frukost och fått på oss kläder åkte vi alla utom M-P till Bergmans för lite mera lek och fika.
de tittade en liten stund på "fiskarna" det vill säga "Hitta Nemo" men ledsnade rätt så snabbt.
 Innan massa godsaker så åt vi först lite pizza som vi beställde för hemkörning.
Alla åt med god aptit men ändå fick vi sammanlagt en hel pizza över.
 Efter maten var det dags att säga adjö till Anki som skulle med flyget hem till Umeå.
Hon fick en kram och en puss från sina barnbarn som glatt vinkade sedan adjö.
De fortsatte hela dagen då och då att tala om att "farmor åka flygplan hem", speciellt då de såg ett flygplan så sa de samma sak tills man svarade dem att ja farmor åkte hem med flygplan.
Att tala om för andra vad de ska rita för dem tycker barnen är roligt, tur att vaari ställer upp på det.
Observera att Sanna har toffs! Hon kom fram med en hon hittat och sa att hon ville ha den på sig.
Var lite bökigt att få på den i hennes glidiga korta hår men oj så nöjd och söt hon var.
 Min mamma kunde inte komma igår på festen då hon var utomlands (hon annordnar spa-resor till Pärnu, Estland), men imorse kom hon hem och kom då för att fika och fira min pappa.
 Barnen lekte en stund i sin "koja" som Helena gjort åt dem, men sen ville de hellre lyssna på sagor och kom med böcker till Helena för att hon skulle läsa för dem.
Eftermiddagen gick fort och jag hade hoppats att barnen skulle somna i bilen men icke.
Så efter att vi skjutsat hem mummu och mellanlandat hemma för att ge M-P pizza-rester, så åkte vi vidare mot nya äventyr så att M-P fick vila ute efter festandet.
// Sargit

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Nämen, var kära svåger lite trötter? ;) Men det var det väl värt MP? Kul hade vi!