tisdag 23 augusti 2011

Fotografering

Två trötta barn som båda verkat vakna på fel sida, gör det inte till en lätt morgon...
Men på eftermiddagen väntade vi besök av en vän som håller på att gå en fotokurs.
Maria och hennes dotter Nora kom hem till oss och då solen äntligen tittat fram så gick vi ut på vår baksida.
Sanna var inte på strålande humör direkt men då vi gick ut i skogen och letade bär så blev hon lite gladare.
Blåbär fanns det fast inte lika mycket som förr...
Tog inte själv så mycket bilder, fotograferandet stod Maria för.
Ser med spänning fram emot de bilder hon tog.
Vi avslutade inne med lite glass till barnen, thé till oss vuxna och lite mer lek både inne och på altanen.
Sen anlände mina andra gäster då jag skulle ha ett planeringsmöte hemma hos oss ikväll.
Barnen åt rätt bra av min hemmagjorda paj med ris, köttfärs och ägg.
Första gången jag gjort den och den blev faktiskt lyckad!
Det som är bra att jag kunnat förbereda allt på dagen och så var det bara att pensla och slänga in dem i ugnen cirka tjugo minuter innan middag.
Ikväll är vi på godväg att komma tillbaka till normala rutiner då barnen sov redan tio över och kvart över åtta!
Skönt speciellt då M-P åkte iväg till sin första träning för denna termin...
// Sargit

Inga kommentarer: