lördag 13 augusti 2011

Grattis till brudparet

Idag var vi bjudna på bröllop i Håbo-Tibble kyrka.
Det var en av M-P:s ungdomsvänner, Therése, som skulle gifta sig med sin kärlek Macieij (hoppas jag stavade rätt).
Trots att vi kom iväg senare än tänkt så hann vi till kyrkan tre minuter före vigseln skulle börja.
(Tusen tack till Heidi som lånade ut sin sjal och handväska till mig!)
Idag ville kameran (i mobilen) inte alls som jag ville, så många bilder blev suddiga.
Här bjuder jag på två bilder som togs utanför kyrkan på bruden och M-P och brudparet och mig.
 Det var ett så ljuvligt fint bröllop, bland annat så sjöng Tessans brorsdotter två sånger solo, hon är nio år (tror jag).
Hon imponerade stort på oss med sin röst och att hon kunde två rätt långa låtar utantill, den ena till och med acapella!
Bröllopsfesten blev även den väldigt lyckad, trots vissa språkproblem (då brudgummens familj kom från polen) så var alla vänner då kvällen kom.
God mat och massa dryck bidrog med sin del, själv kände jag inga andra än brudparet och brudens föräldrar men hade det väldigt trevligt i alla fall, så även sällskapet bidrog med sitt.
M-P trivdes på dansgolvet också för ovanlighetens skull och till och med jag fick äran att dansa några gånger (förutom de gemensamma ring och långdanserna), bland annat med brudgummen, hans morbror och så klart min älskade make.
Lyckades efter mycket om och men locka med mig M-P från festen och då var klockan redan närmare tio på kvällen, själv hade jag gäspat sen en timma tillbaka av trötthet.
Jag orkar inte riktigt lika länge som förr verkar det som...
Hemma hade allt gått galant som ni kan läsa om här nedan.
Och nu har min älskade make somnat i fåtöljen och själv börjar ögonen säga ifrån, men det är ju "Sagan om ringen" på tv så måste väl se slutet på den då den är ju så bra.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Va fina ni var....är!