fredag 26 augusti 2011

RUL och shopping

Idag skulle jag på rutinultraljudet som ju görs i v. 18.
Jag åkte till stan så fort jag lämnat barnen på dagis och hade två timmars egentid i affärer.
Tråkigt nog hittade jag ingenting till mig själv, inte ens det regnställ jag var ute efter.
Men trevligt var det fast det hade nog varit roligare i sällskap av någon...
Väl på RUL så ville lilltrollet i magen inte sammarbeta alls.
H*n vände sig bort åt fel håll så fort sköterskan försökte få till en bra bild.
Sköterskan var jättetrevlig och berättade utförligt vad det var hon såg och letade efter och att allt såg bra ut.
Häftigt var det att se hur bebben "vinkade" eller rättare sagt gjorde "långnäsa" åt oss, förutom sparkar och annat.
Efter fyrtio minuter, och då jag fått ligga på sida en stund för att få den lille att själv vända sig rätt, så fick hon till två bilder i alla fall.
Profil bild...
 och en vink/långnäsa bild.
 Fick även ett BF (beräknad förlossning) datum, den 23 januari.
Vår vän Lina får alltså dela sin födelsedag med vårt lilltroll om h*n kommer på beräknat datum...
Jag är alltså i v. 18+3 idag enligt dagens beräkningar, så jag blev flyttad lite sen den förra undersökningen.
Köpte faktiskt strumpor till barnen och en varsin hatt på REA till dem.
Hämtade ut även "dagispåsen" från Åhlens som är gratis (och som jag ännu inte hunnit undersöka).
Då jag och barnen kom hem så gav vi oss nästan direkt iväg för att träffa M-P i Infracity för att införskaffa en första present till lilltrollet i magen, samma som våra små fick då vi varit på första UL med dem, en Muminfilt såklart fast i en annan färg än vad Sanna och William har.
Sanna och William fick även välja ut ett varsit litet leksaksdjur, William valde en liten dalmatin och Sanna en grupp med små pingviner.
Efteråt åt vi lunch i Väsby centrum, där Sanna valde ut lite nagellack också, innan hemfärd.
Här går barnen balansgång då vi är på väg till bilen, William gillade sin nya mössa genast och ville inte ta av sig den men Sanna ville hellre ha sin gamla på sig...
 // Sargit

2 kommentarer:

mummu sa...

söpö vauva ja osaa jo oikeat otteetkin.tuleekohan siitäkin pikku nadja.
tykkäätkö ihan tosissas tuosta williamin lakista.
ymmärrän sannaa että haluaa pitää vanhan hattunsa.
se lapsi kyllä tulee 2 viikkoa aikaisemmin.onneksi.

Anna sa...

Grattis!! Vår lilla är beräknad till den 28e så vi får se till att ses under ledigheten!!Kram Anna