onsdag 10 augusti 2011

Hem ljuva hem

Hem kom vi sent på tisdag kväll, ska strax sätta igång och börja uppdatera om resan till Muminvärlden och Umeå (en hel del bilder att gå igenom).
Men först lite kort om idag.
Trötta var vi vuxna men inte barnen.
De var uppe före åtta men roade sig själva rätt bra även efter frukosten så vi föräldrar kunde lägga oss igen och små slumra samt läsa lite böcker.
Efter lunch åkte jag och Sanna iväg för att handla då skåpen gapade tomma.
Hemma igen så bakade jag lite engelska scones till eftermiddagsfikat. Mums!
Gjorde efter ett recept för åtta personer men det blev inte många över då Bergmans och vi ätit oss mer än mätta (vi var sex personer som åt).
 Lite målning hann barnen också med innan våra middagsgäster, familjen Beutler, anlände.
Både Sanna och William har saknat dem vilket de har låtit oss veta då de tjatat om att leka med Thomas, Emma, Elin och Lina.
Kvällen gick fort och plötsligt var det läggdags vilket gick smärtfritt.
Då M-P hade sin spelkväll med grabbarna så roade jag mig med att se på film innan jag gick och la mig.
Skönt är det att sova i sin egen säng.
// Sargit

Inga kommentarer: