torsdag 11 augusti 2011

Skön eftermiddag och kväll

Vi vart bjudna på lunch hos min mor idag.
Så fort vi kom dit så styrde Sanna och William sina steg till jordgubbsplantorna på altanen.
Det fanns fullt med jordgubbar (eller var det smultron) där som bara väntade på att plockas och ätas.
Senare på eftermiddagen fanns det inte en enda röd gubbe kvar...
 Efterrättsmage hade de små helt klart då de borde varit mätta efter alla bären och maten, men ändå fick i sig ännu mer.
 Sedan roade sig mummu och barnen sig på gården medan jag fixade lite utskrift på datorn.
M-P skickades iväg till affären medan vi andra fortsatte leka ute.
Senare på eftermiddagen fick jag njuta av en timmas massage innan en trevlig kväll med våra middagsgäster Tina och min gudmor Seija.
Innan läggdags så var Tina väldigt populär. 
Även ikväll somnade barnen rekordsnabbt.
Så då satte jag igång att pyssla med en bröllopspresent så jag slipper göra det i sista stund, för i helgen ska vi nämligen på bröllop.
Nu fortsätter kvällen med att fortsätta jobba lite med uppdateringarna från vårt resande, har jag tur hinner jag ikapp innan helgen.
// Sargit
p.s.
Nu finns de första två inläggen från resan till Muminvärlden - Båtkul och Första dagen.

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Det är väl klart moster är populär!! ;)