tisdag 30 augusti 2011

Trötta barn

Då jag kom hem från jobbet idag så möttes jag av denna syn.
 Både Sanna och William hade varit så trötta att de frivilligt gått och lagt sig för att sova, envisats rättare sagt.
Då de sovit lite drygt en halvtimma så var det dags att väcka dem, inte lätt.
Sanna vaknade inte riktigt till, fast ögonen var öppna, föränn det var middagsdags.
Har nog aldrig upplevt så trötta barn förutom då de varit sjuka men då har de mer varit matta så att säga.
Efter maten återkom energin till våra små troll.
Här äter de äpplen till efterrätt.
Nattningen gick ovanligt fort ikväll trots tuppluren tidigare.
Sanna somnade nästan innan jag gick ut genom dörren.
Senare sov hon oroligt och vid elva verkade hon ha feber, då satt hon uppe med mig i soffan då jag försökte få i henne lite alvedon (utan att lyckas).
Så imorn blir det till att vara hemma med henne fram till M-P kommer hem, tur att han har kort dag så att jag hinner jobba undan lite på eftermiddagen...
Dags att sova även för mig nu.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

olisithan voinut soittaa minulle ja pyytää tulemaan sinne.