söndag 28 augusti 2011

Äppel päppel pirum parum...

Idag åkte jag till Nyköping med min mamma för att hämta "lite" bär och plocka lite äpplen hos min syster Nadja.
Barnen fick umgås med vaari, Helena och Tina då Nadja är sjuk och jag ville inte ta risken att få sjuka barn hemma.
De hade det hur bra som helst fick jag höra senare och William ville inte åka hem alls.
Äpplen fanns det gott om men många var utom vår räckhåll.
 Medan andra var precis på lagom avstånd för vår korta längd.
 Av någon konstig anledning så tål jag faktiskt äpplen som är självplockade (så länge jag inte äter för många)men inte de man köper i affären. Så nu ska här frossas i äpplen ett tag framöver.
Vi fick ihop två papperskassar men sen orkade vi inte mer, en av kassarna var till mig så någon av de närmsta kvällarna blir det till att skala och skära lite äpplen för att frysa in för framtida användning till pajer med mera...
Synd bara att de äpplen som såg godast ut var så högt upp...
Jag hann förbi min systers jobb också så jag kunde köpa regnställ till mig då jag får familjerabatt (eller vad det kallas) inte dumt alls...
Då jag hämtade barnen på kvällen så följde vaari, Helena och Tina med oss hem, Tina lagade till och med middag åt oss. Äkta carbonara blev det som det tydligen ska vara enligt italienare...
Oj vad barnen åt, särskilt Sanna.
Då barnen somnat, återigen på några minuter, så började vi andra se på film.
Fick ett samtal från min älskling också, men då mottagningen på Norröra (Saltkråkan ön), där han är med sina kollegor, inte var bäst så blev samtalet inte så långt.
Så nu sitter jag här och funderar på om jag orkar sitta uppe en stund till eller om jag ska ge upp denna långa dag och lägga mig i en kall säng...
// Sargit

Inga kommentarer: