söndag 28 augusti 2011

Hemma söndag

Numera kan jag inte förlita mig på att barnen väcker mig på morgonen längre.
Imorse vaknade de vid åtta (tror jag) men valde att leka själva i sitt rum.
Hörde dem hålla på men då de vanligtvis kommer in till mig senast vid halv nio nio så låg jag kvar och måste ha somnat om.
Först efter halv tio kom de glatt springande in och väckte mig och sa "frukost"!
Här en bild på William som skurar altanen med hjälp av regnvatten som samlats i poolen.
 Sanna blåste såpbubblor, och som vanligt numera när hon ser att jag tar kort så säger hon "nej mamma!", så blir inte många kort tagna på henne inte...
 Jag hade bjudit över Fayeza med familj över på lunch idag.
Som tur var hade de inget emot en lite senare lunch än vad vi från början planerat.
Barnen lekte och bar ut väldigt mycket leksaker till vardagsrummet, men kul verkade de ha.
Sanna visade åter tecken på att inte vilja dela med sig av leksaker men för det mesta lekte de fint.
Hon verkar gilla Hasnain i alla fall och så fort de gått hem senare så ville hon leka med Hadi igen.
M-P kom hem sent på eftermiddagen och resten av kvällen var vi "bara" hemma.
Blev en aningen sen middag ikväll, lite oplanerat då tiden gick fort.
Då barnen somnat avslutade jag min sista semesterdag med ett varmt bad och sedan vård av händer och naglar.
// Sargit

Inga kommentarer: