torsdag 11 augusti 2011

Syskonkärlek

Efter frukost lekte barnen igen så pass bra tillsammans att vi kunde lägga oss och läsa/ sova (gissa vem av oss som gjorde vad).
Senare då jag tyckte det var dags att börja dagens sysslor så möttes jag av denna syn.
"ja sitta Williams gnä" säger Sanna och i nästa stund sa hon "mamma sova!" med bestämd ton flera gånger och pekade att jag skulle gå tillbaka till sängen. Sötnos.
 En stund senare så kikade jag in igen och då hade de bytt plats.
"ja shitta Sannas knä" säger William då.
 Och då Sanna läste bok för William så frågade jag om inte hon skulle visa bilderna också till honom, då gjorde hon det.
Sen satt de en bra stund och läste bok.
Härligt att se hur bra de leker tillsammans, även om det så klart händer flera gånger att de bråkar om saker och puttar varandra eller på annats sätt går varandra på nerverna, vilket nästan driver oss föräldrar också till vansinne ibland.
Men i det stora hela så märker man hur mycket de tycker om varandra och jag kan inte annat än le då de på ren impuls stannar till mitt i leken och kramar om varandra.
// Sargit

Inga kommentarer: