måndag 22 augusti 2011

Dagisstart

Sanna har i flera dagar nu pratat om att hon vill "gå till dagis, gunga bäbisstol!".
Idag var det då äntligen dags att återvända till förskolan.
Barnen var lite svårväckta på grund av den sena kvällen, men då de insåg vart vi skulle var de som solstrålar.
De åt frukost bra och vi kom iväg i lagom tid, vagnen lämnade vi hemma vilket ingen av dem ens tänkte på.
Sanna styrde stegen till gungorna på en gång men William ville följa med och lämna deras väskor inne.
Då vi kom tillbaka ut så dröjde det inte lång stund innan han satt nöjd i sandlådan.
Själv styrde jag stegen hem och den enorma tvätthögen som väntade.
Lyckades tvätta fyra maskiner, samt varmmangla sängkläderna (!) och småplocka lite hemma, innan min "ensamtid" var över.
Tiden gick fort, hann inte alls med det jag planerat av städningen (eller så var det så att mitt omedvetna gjorde så att jag förträngde vad jag planerat att göra).
Jag hade lite problem att locka med mig barnen från förskolan då de trivdes alldeles för bra i den nya avdelningen med andra leksaker.
Väl ute så hoppades det i vattenpölar, klättrades på stenar och undersöktes spindlar med mera.
 Vi firade första dagis dagen med ett lyxigt mellanmål bestående av vindruvor, vattenmelon och bananer.
 Väldigt uppskattat av båda två!
 Senare fick vi besök av Fayeza, Hadi, Mahdi och en släkting till dem (tror det var faster, eller var det moster, till Fayeza).
Barnen busade runt innan vi tog en andra fika med kex och vindruvor till barnen samt mina hembakta bullar till oss vuxna.
 Lille Mahdi hade vuxit på längden sen sist tyckte jag, och fortfarande lika söt.
Här en bild på fina Fayeza och söta Mahdi.
Kvällen var jag mer effektiv än under hela dagen kändes det som.
Efter middag och nattning av barnen så städade jag köket medan M-P städade badrummet, vi hann även plocka undan lite av den rena tvätten.
Sen var det skönt att slappa i soffan resten av kvällen, fast timmen blev alldeles för sen egentligen...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Va' härligt att de tycks trivas på dagis. Farmors gobarn. Synd att jag inte hann hälsa/känna på nytillskottet Mahdi