måndag 19 april 2010

Tvillingträff

Imorse tog jag sovmorgon från jobbet, sova får man ju inte hemma om mornarna men skönt att kunna ta det lugnt och hjälpa till med morgonbestyren lite.
Idag skulle nämligen hela familjen till Märsta kyrka, jag först för att hinna jobba undan lite medan M-P skulle promenera ner med barnen så att de fick sin förmiddagstupplur så att de skulle vara pigga på öppna förskolan där vi skulle ha tvillingträff idag.
Då vi inte är kända för att vara särskilt snabba på mornarna någon av oss, så blev även dagens planerade tid för avfärd förskjutet.
William var ivrig att komma iväg så han ville ta en genväg ut.
Sanna blickar också ut mot solen med längtan i blicken.
Visst ser de plötsligt stora ut då de har jeansjacka och byxor på sig, blev nästan lite tårögd då jag kom att tänka på återigen att de inte är bäbisar längre utan små barn.
Coola William hälsar mot kameran.
Då vädret var så fint och fåglarna sjöng så lät vi barnen gå av sig lite då vi följdes åt mot vår bil.
Sanna hade lite svårt att gå i grushögarna som börjat bildas så hon ville hålla mamma i handen.
Vid bilen pussade jag min familj hejdå och tog bilen till jobbet medan de fick en skön promenad.
Senare anslöt jag mig till dem nere vid öppna förskolans lokaler för att äta lunch med dem.
Därefter blev det lek och bus för båda syskonen Sundström.
William hittade en babysitter att gunga i, det var roligt.
Han gillar att gunga har vi märkt men oftast bara då han själv kan göra fart.
En annan favorit hållplats är den mjuka poolen.
Vi var fyra tvillingfamiljer där idag, så det var livat från och till då många av barnen var trötta, griniga och famniga, däribland våra med från och till.
Det var ju sovtid för alla barn egentligen.
M-P fick en ny kamrat, Christian, som var nöjd då han fick halvligga i hans famn.
Christians bror Markus gillar kameran, här sitter han hos sin mamma.
Det fins en stor trailer som barnen tyckte om att leka med tillsammans, ända tills Sanna klämde sin hand i baklyftet/rampen då William ville stänga den.
Då vi föräldrar befann oss i lekrummet så var fikarummet mycket revligare att busa i tyckte barnen.
Här ser ni Sanna bredvid Axel och bakom dem skymtar ni Christian (tror jag).
Axels bror Malte låg och sov gott i vagnen hela träffen så Axel fick sin mors fulla uppmärksamhet.
Tvillingarna Alvin och Melvin med mamma och storebror William.
Innan vi skulle gå så var William väldigt facinerad av hjulen på en skottkärra, han snurrade på dem om och om igen och bara tittade på dem.
Behöver jag säga hur mindre glad han blev då jag började klä på honom...
Men efter trevligt umgänge och mycket prat om diverse ditt och datt, lite tips och råd hit och dit så var det dags att röra på sig.
M-P skulle ta en promenad till Illerstigen så att barnen förhoppningsvis skulle sova en stund innan mellanmålet.
Då solen sken ute så har vi tagit fram deras solglasögon.
William verkar trivas i dem förutom just precis då han får dem på sig, men Sanna vägrar.
Jag fortsatte jobba en stund till innan jag gav upp för idag.
Precis då jag var på väg fick jag ett samtal från min kompis Jane att de var utelåsta då hon glömt nycklarna.
Så efter ett snabbt samtal till M-P så gav jag mig av hemåt för att släppa in Jane, Marcus och Linn i väntan på att Kenneth skulle komma hem från jobbet.
Vi beslöt då att medan jag hämtade hem familjen så skulle Jane förbereda middag till oss alla, fläskpannkaka.
Väl hemma igen så var maten nästan klar.
Vilken lyx att komma hem och ha maten färdig, funderade på att hyra in Jane som hushållerska åt oss men hon har ju sin egen familj att ta hand om...
Efter en trevlig middag i godan ro så upptäckte vi plötsligt vad tiden gått fort så vi, Jane och jag, blev lite sena till dagens dansträning.
Denna dag har verkligen flygit förbi, kul att träffa andra familjer med tvillingar.
Vi beslöt oss för att försöka träffas en gång i månaden bara för att umgås.
Sanna kommer att ha många killar att domdera över då alla de andra tvillingparen är pojkar!
// Sargit

Inga kommentarer: