fredag 23 april 2010

Teater och Bowling

Efter lunchen tog jag en promenad med barnen i förhoppning att de skulle sova en stund.
Sanna somnade ganska så snabbt men William visade inga tecken på trötthet.
Målet var öppna förskolan i Valsta kyrkan där vi skulle träffa Emma, Elin och Thomas.
Då vi kom dit så sov Sanna gott vidare medan William började härja med köket.
M-P och jag hade inte hunnit med lunch själva så vi hade på vägen gått förbi på ica och köpt med oss lite pastasallad.
William hjälpte mig med min sallad, han tyckte väl att det vore synd om jag var tvungen att äta upp allt själv.
Han åt och åt, verkade inte få nog.
Så pastasallad går hem hos William, då vet vi det.
Efter lite mer lekande så var det dags för kasperteater som vanligt på fredagar.
Idag var det prinsessans födelsedag och hon trodde att ingen kom ihåg det.
Och häxan fick tips av ett barn att baka något för att förhäxa prinsessan, men barnen i publiken räddade prinsessan från detta öde genom att ropa ordet kärlek.
En bild på prinsessans vänner som ville ha hjälp från barnen att komma på en födelsedagspresent.
Det blev sång och lek som present.
Mycket folk var det idag, men ändå rätt lugnt. Skönt.
Sanna vaknade precis då teatern börjat, och då anlände även Emma, Elin och Thomas, så hon satt hos mig medan William gladde sig åt sin vän Elins omvårdnad.
Efter teatern fortsatte leken en stund till.
Emma med sin pappa.
Sanna visar upp en boll hon hittat.
Men nu började tiden gå alldeles för fort.
Halv fyra skulle jag möta upp våra barn från saltomondale gruppen, då vi idag skulle iväg och bowla med dem som belöning att de alla kommit flera gånger i rad på träningarna.
M-P och barnen skulle också få följa med.
William somnade i bilen på vägen, inte så otippat då han vägrat sova innan.
Då vi kom till Sollentuna bowlinghall började vi med att äta.
Det blev premiär för Sanna att få äta korv med bröd.
Väldigt uppskattat av henne, hon åt en hel själv!
Vi började med att hon fick smaka från min, men det slutade med att hon åt halva min och nästan halva av nästa korv med bröd med.
Sen började bowlingen.
Min koncentration var inte på banan men jag var betydligt bättre än M-P idag iallafall.
Han och jag turades om på en tur då vi ju hade barnen med.
Vi hade gott om hjälpande händer också.
Barnen nästan slogs om vem som skulle få hålla i Sanna och William.
Här ser ni Jane på väg att försöka få strike.
Till slut vaknade även William.
Han fick så klart också korv med bröd och även han åt nästan hela själv.
Sen var han så snäll att han delade med sig av något genom att stoppa in det i sin pappas mun, det visade sig vara en lång remsa av korvskinn som han suttit och tuggat på en bra stund innan.
Jammi.
Jag lyckades också bli fångad på bild.
Sanna och William betygsätter våra kast och påpekar glatt alla missar vi gör.
Alltid lättare att se felen då man sitter bredvid.
Inte så lätt att ha båda barnen i famnen numera, speciellt då de gärna vill peta i varandras ögon och munnar utan den andres tillåtelse.
William i famnen hos Julia, en av "barnpassarna" under tiden då jag eller M-P var upptagna.
Hemfärden gick lugnt till.
Barnen satt nöjda i bilen och var hur glada som helst.
Vi hade båda bilarna med då jag skjutsade några av barnen och en av mammorna så jag kom hem lite senare än M-P och barnen.
Då jag klev in så satt de i hallen och hade roligt åt något, enbart glada miner.
Allt som allt en lyckad ledig dag.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Härliga bilder...."avis" på bowlingen....får köra lite wii(heter det så??)