onsdag 21 april 2010

Förkylt igen..

Den här gången är det dock jag som blivit drabbad.
Igår däckade jag rätt ordentligt och höll mig mestadels inomhus.
Jag var rätt trött idag också men tog mig ändå i kragen och begav mig av till Valsta för veckans sopplunch.
Men först mellanlandade vi hos Moa på öppna förskolan.
För ovanlighetens skull tog barnen för sig på en gång och började leka med allt de kunde hitta.

Då det blev en liten missuppfattning med tiden fick Sargit en lucka i dagschemat och gjorde oss sällskap.
Även Thomas kom dit med Emma, som var iklädd denna söta klänning.

Strax efter 12 kom även morfar Kai dit och hjälpte oss klä på barnen eftersom det var hög tid att gå till sopplunchen.
Även mormor Astrid var på plats och hjälpte glatt till med matningen.

När så även Lina dök upp var vi ganska stor skara som åt lunch tillsammans.
6 vuxna och 3 barn närmare bestämt.
När vi alla ätit och städat undan efter oss så gjorde jag och Thomas + småttingarna sällskap hem till Beutlers.
Det blen en väldigt trevlig eftermiddag som mestadels gick ut på att Sanna, William och Emma röjde järnet.
Här bråkar alla tre om samma "musikmojäng" (Vet inte riktigt vad man ska kalla den)
Lekstunden avslutades med att Thomas slängde ihop en mycket god korvstroganoff, som vi alla uppskattade.
Därefter var det god tid att åka hem och natta barnen.
Tack till alla ovan nämda för en mycket trevlig dag.

//M-P

Inga kommentarer: