fredag 23 april 2010

Premiärbesök hos frisören

Imorse efter frukost så såg Williams hår ut så här: Sannas var något bättre,
Men då bestämde vi för att kolla upp det här med frisör, vad det skulle kosta och om de hade tid för våra små troll.
Ni som har ett bra minne kanske minns att jag klippte Sannas lugg i januari, du kan läsa om det här.
Så efter frukostbestyren och då hela familjen var anständiga så begav vi oss iväg, M-P för att byta däck och jag och barnen med morfar till frisören nere i Märsta centrum.
William var först och var väl inte så jätteförtjust i det hela men stod still (vägrade sitta) med mig bredvid och härdade ut.
Men Sanna, hon totalvägrade!
Provade det mesta och till slut satt jag med henne i famnen men det hjälpte inte heller.
Vi till och med mutade henne med majskrokar, men hon satt inte still mer än några sekunder i taget.
Frisören gjorde sitt bästa för att parera och fick det mesta klippt men till slut sa han att det får nog vara för denna gång så att hon inte får dåliga minnen inför nästa besök.
Vi skjutsade hem morfar och då det var lunchdags för barnen beslöt jag mig för att stanna där och ge dem mat.
M-P var klar med däckbytet på Kian så han anslöt sig till oss där.
Så här stilig blev William i sin nya frisyr.
Inte en så bra bild men det blev fakiskt fint för Sannas med, men hon verkar ha en "bad hairday" på just denna bild.
Nu hoppas jag att håret inte växer som ogräs på de små så att det dröjer i alla fall till hösten innan vi behöver klippa dem igen.
// Sargit

2 kommentarer:

Thomas sa...

Riktiga snyggingar! :)

farmor Anci sa...

Va härligt för dem så här inför sommaren att håret blivit kortare.(även om uppskattningen inte var stor hos barnen) Tror att jag måste följa deras exempel.Skillnad...jag älskar när någon grejar med mitt hår.