måndag 26 april 2010

Lekstund i sandlådan

Efter frukosten idag så kändes det som att det var dags att ge sig ut i solen lite.
Då Sargit först skulle vara i Valsta och sedan skulle ner till Märsta bestämde vi att vi skulle träffas och hålla sällskap ner.
Själv fortsatte jag vidare mot Illerstigen och familjen Beutler för en "playdate"

Väl framme så visade det sig att Thomas inte hunnit hem ännu så vi fick roa oss bäst vi kunde på deras altan.
I helgen hade Thomas och Lina varit på IKEA i uppsala och införskaffat lite nya möbler.
Bland annat detta bord med tillhörande stolar.
Sanna, William och Emma intog varsin plats, och pratade och lekte högljutt och länge.
Efter lunch gav vi oss ut på en promenad i området då småttingarna verkligen behövde sova lite.
När barnen väl somnat så ville Elin leka av sig lite så vi styrde kosan mot lekplatsen där de bor.
Då det var riktigt varmt och skönt i solen slutade det med att både jag, Thomas och Elin satt barfota och grävde i sanden med tårna.
När vi suttit där och bara njutit av tillvaron en stund så lyckades alla tre minstingarna vakna i stort sett samtidigt.
Därefter fick även de leka av sig en stund.
Sandlådan var oerhört spännande att gräva i.
Sanna provade även att gunga lite med Elin, men detta var lite för läskigt så hon ville ner ganska snabbt.
När vi alla lekt ett tag (även jag hamnade i en gunga) så upptäckte vi att tiden flygit fram och det var redan dags för mellanmål.
Därefter tog jag för en gångs skull bussen hem.
Det kan vara lite bökigt med tvillingvagnen när man ska på och av men det fungerade bra idag.
Och ombord på bussen var barnen hur snälla som helst, så det gick riktigt smidigt att ta sig hem.
//M-P

1 kommentar:

Lina sa...

Det är toppenbra att du bloggar, så att jag får se vad min familj hittar på hela dagarna. :))

Vi ligger lite efter, om man säger så...