söndag 11 april 2010

En lat dag.

Idag var det tänkt att jag skulle byta däck på bilarna.
Nu känns det faktiskt som att man vågar tro på att det kanske blir sommar trots allt.
Men då både jag och Sargit kände oss fullkomligt utslagna så turades vi istället om att sova medans den andre tog hand om barnen.
Så medans Sargit tog sovmorgon så klädde jag på barnen och gav dem frukost.
Därefter busade vi i vardagsrummet en stund.
William har som tidigare sagt hittat en favoritplats på hyllan under vardagsrumsbordet.
Idag bestämde sig Sanna för att hon också ville prova.
Det verkar iallafall som hon trivs.
Vid halv elva blev det skiftbyte och Sargit tog över samtidigt som jag gick och la mig.
För att göra en lång historia kort blev klockan närmare 4 innan alla familjemedlemmar var vakna och påklädda.
Strax därefter kom Kai och Helena över.
De hade varit och handlat och ville komma förbi på en fika och få leka med barnen.
Med sig hade de 2 leksaksbilar till Sanna och William och fikabröd till oss vuxna.
Bilarna blev mycket uppskattade.
De hade även med sig en burk med såpbubblor.
Detta var mycket spännande.

De var helt uppslukade av bubblorna och tyckte inte alls det var roligt när jag slutade blåsa fler.
De senaste dagarna har Sanna visat upp att även hon kan gå minsann.
Men idag så var första dagen då hon föredragit att gå framför att krypa.
Här kommer en filmsnutt på henne "in action" så att säga.

Vi hann även med att leka på terassen en stund.
Det tyckte barnen var jättespännande.
Sanna undersökte allt hon kunde komma åt, och försökte även att krypa ut i buskarna.
Detta fick hon dock inte varvid hon blev jättearg.
William trivdes dock bättre i Helenas famn där han kunde se över buskarna ut på parkeringen.
(Bilar har blivit vansinnigt spännande)
Tyvärr var det bara Sanna som fastnade på foto på terassen.
Här tar hon en liten paus.
Vid 6 var det dags för mig att åka iväg på squaredance.
Medans jag var borta så hann barnen äta middag och kvällsgröt.
Och när jag kom hem låg de redan i sängen och lyssnade på sagor.
Sargit tog även ett par bilder när barnen åt korvstroganoff.
William var inriktad på korven..
Medans Sanna började med att äta alla ärtor.

//M-P

3 kommentarer:

ankan sa...

Hejja Sanna, vad roligt att hon också fått fart på gåendet!
Äter de själva? Med sked? Mina kan bara äta typ köttbullar och pannkaka själva (med händerna)

theunhappyteacher sa...

Skönt med lata dagar! vi har oxå upptäckt terassen som lekplats och nu har vi ställt dit en gammal studsmatta som är SÅÅÅÅÅÅÅÅ rolig :) Må så gott! Och heja Sanna så klart!

Familjen Sundström sa...

ankan: de försöker iaf ;-) ömsom sked, ömsom händerna och ömsom med hela ansiktet i tallriken. Sanna har koll på hur man för skeden med mat i munnen, men kan inte få maten i skeden själv. William föredrar händerna...

AnnaM: studsmatta är nog ett måste senare, men måste nog skaffa oss ett hus med tomt först ;-)