fredag 9 april 2010

Ändrade planer

Idag då jag vaknade så hade förkylningen slagit till med dunder och brak.
Har hostat halva natten och knappt sovit något men M-P som brukar vakna lätt av allt vad gäller barnen, märkte ingenting!
Konstigt det där men ändå bra så slipper jag oroa mig för att hålla honom vaken med mina hostningar.
Vad barnen och M-P gjorde på morgonen har jag alltså ingen koll på. Jag sov.
När klockan närmade sig tio så blev jag väckt av mina kära barn som klättrar på mig.
Hur de kom upp i sängen behöver man ju inte var ett geni för att klura ut.
Men det är rätt trevligt sätt att vakna på även om jag gärna hade sovit hela dagen.
Barnen var trötta och griniga men vägrade sova på förmiddagen.
Men i famnen ville de ju så klart vara.
Till slut la vi oss alla i vår säng och lyckades få Sanna att somna.
Då William somnade långt senare så vaknade Sanna, så min plan att damma vardagsrummet medan barnen sov gick om intet.
Sanna var väldigt klängig så till slut tog jag fram bärsjalen.
Hon var hur nöjd som helst.
Så Sanna hjälpte mig laga lunch åt oss och pojkarna.
Efter lunchen började M-P lasta i bilen med allt som skulle till förrådet.
Vart kommer alla grejerna ifrån?
Blev hur mycket som helst och nu kan vi konstatera att förrådet är fullt!
Barnen passade på att rymma ut i trapphuset så klart, och charma några grannar.
Då M-P kom tillbaka bestämde vi oss för att jag skulle stanna hemma ikväll, var inte riktigt pigg.
Så för andra eller tredje gången så fick vi egen tid med varsitt barn på varsitt håll.
Sanna fick följa med pappa på middag hos Beutlers medan William fick stanna hemma med mig.
Vi hade det hur mysigt som helst William och jag.
Han pratade på mycket mer än vad han brukar.
Här har William hittat ett nytt ställe att klättra på.
Morfar kom förbi på kvällen.
Då blev William väldigt glad.
Efter middagen och badet, där William var mycket lugnare än vanligt då han hade hela karet för sig själv, så busade och lekte de glatt med varandra.
Det blev lite läsande också.
William är så söt då han ser bilar, han vill gärna sitta i famnen och titta ut på vår parkering och säger då "biiiijaaa" och så sa han också då vi pekade på en bild med bilar förutom att även låta som en bil.
Sen blev det dags för lillkillen att lägga sig.
Lite kvällsgröt, välling och tandborstning senare så låg han i sängen och somnande inom fem minuter.
I samma stund kom M-P och Sanna hem.
Sanna blev jätteglad av att se sin morfar och ville bara vara i hans famn.
Jag dög inte alls.
Men till slut var ju morfar tvungen att åka hem och sova han med.
Medan M-P skjutsade hem morfar så gjorde jag iordning Sanna för sängen.
Hon åt gröt med god aptit men verkade inte alls trött fast hon inte sovit något på eftermiddagen (det gjorde inte William heller).
Men till slut gav hennes ögonlock upp dem med.
Nu ska vi stryka lite, händer väl en gång om året att strykbrädan åker fram, bortsett från då svärmor är på besök.
Ingen av oss gillar att stryka direkt, urtråkigt ju.
Men kan ju inte hänga upp skrynkliga gardiner ju...
// Sargit

Inga kommentarer: