fredag 30 april 2010

Gäster, sol och bad

På förmiddagen åkte jag iväg direkt efter frukost på en del ärenden.
Då jag kom hem så hade Tina och morfar kommit redan och stod på terassen med barnen i famnen och vinkade åt mig.
Barnen var nöjda med att få leka och busa med morfar och Tina medan jag förberedde lunche, ärtsoppa.
Tina är förtjust i att fota sig själv med olika miner, så den kamera hon får tag på måste ha gott om minne (hihiii).
Men denna gång så fotade hon sig själv med barnen.
Här har ni två av "puss" bilderna.
Strax därefter anlände även vår långväga gäst, en av mina "gamla" ungdomar som numera bor i Lycksele av alla ställen.
Här ser ni hur hon underhåller Sanna och William medans pappa M-P var iväg och hämtade Helena från stationen. De gillar verkligen såpbubblor.
Sara in action.
Efter lunchen var både Sanna och William trötta så vi la dem i vagnen och rullad ut dem på altanen där Helena försökte söva dem medan vi andra började med efterätten, vaniljglass med hallon på.
Sanna somnade fort men William, som vi trodde skulle somna först kämpade länge. Till slut gick M-P dit så att Helena också fick äta efterätt.
Då efterrätten var avklarad gick jag och Sara på promenad med de sovande barnen.
Jag passade på att utnyttja Sara som sa att hon behövde träna så hon fick köra vagnen.
Målet var Valsta sim- och sporthall.
Då vi kom dit var båda barnen vakna och det var dags för mellanmål.
efter det släppte vi vildtrollen lösa.
De var jätteintresserade av sin omgivning och knatade runt länge och väl medan vi väntade på M-P som fått sova en stund.
Ser ni vad Sara och Sanna har för gemensam nämnare?
Nöjd William poserar med sina "vapen" i handen.Sanna chillar och njuter av solen. Vi skulle mött upp familjen Beutler där vid fyra då badet öppnade men de var rejält försenade så vid halv fem gick jag och Sanna in i omklädningsrummet.
Då vi väl kom i badet så njöt Sanna för fulla muggar.
William fick inte bada idag då han haft feber så han fick umgås med pappa istället.
Sanna älskar verkligen att bada, och skillnaden idag mot förr är att hon inte hade något emot att dyka. Annars är hon inte så jätteförstjust i det.
Snart kom även Lina, Elin och Emma dit och då var glädjen om möjligt ännu större i Sannas ansikte.
Efter lite busande och simmande så gick vi till lilla paradiset (kommer inte ihåg vad den hette).
Där får bara barn 0-4år bada, inga vuxna.
Sanna trodde nog att hon verkligen var i paradiset då hon plaskade runt.
Här en kort snutt av hennes glädje. Kunde inte ha kameran framme så mycket längre då det stänkte rätt rejält och vår kamera tål ju itne vatten så mycket.
Men nästa kamera ska tåla vatten också har jag bestämt.

Vid halv sex var det dags att kliva ur badet då det skulle stänga klockan sex idag.
Sanna fortsatte vara glad och nöjd, inga protester i duschen heller då jag tvättade håret på henne.
I omklädningsrummet gick hon runt och försökte gömma sina skor i olika skåp.
Blev lite ledsen då hon upptäckte att hon inte kunde öppna skåpet hon precis stängt, så då fick mamma hjälpa lite.
Det var premiär för Sanna att bada i Valsta. Lite kallare vatten än vad vi är vana vid från Ekilla och fyrishovs varma bassänger men det gick bra.
Nu då vi har skaffta familjeårskort där så ska vi försöka komma iväg dit så ofta vi kan.
// Sargit

Inga kommentarer: