lördag 24 april 2010

Födelsekalas x 2

I veckan som var fyllde 2 av våra vänner jämnt.
Linnea fyllde 30 i fredags och Sargits kollega Morgan fyllde 50 i onsdags.
Och båda två hade kalas på lördagen.
Då det är ganska knepigt att befinna sig på 2 platser samtidigt, fick det bli att vi åt middag på Linneas fest och därefter åkte Sargit och Sanna iväg till Morgans fest, medans jag och William stannade kvar i märsta.
I väntan på maten så ville småtrollen titta ut på vägen och bilarna.
Utöver sin vanliga barnmat fick de även smaka på våran mat.
William blev stormförtjust i kycklingspettet..
Medans Sanna föredrog prinskorv.
Efter middagen så packade Sargit ihop och tog med sig Sanna till Sollentuna där Morgans fest var.
Enligt hennes redogörelse var det en mycket trevlig tillställning och både hon och Sanna hade roligt.
Ett stort grattis till 50åringen!
Under tiden så var det dags att natta William, han hade nämligen inte sovit på hela dagen och var redan vid 7-tiden helt slut.
Det tog inte alls lång tid innan han sov sött i sin vagn, och sen kunde även jag släppa loss litegrann.
Det blev en myckat lyckad fest och jag fick tillfälle att prata med en hel del människor som jag inte träffar så ofta.
Vid 10-snåret så kom även Sargit tillbaka, med en sovande Sanna.
Men det var inga problem alls, de båda sov som små stockar i vagnen trots allt oväsen och spring.
Vill även passa på att skicka ett stort tack till Linnea för en jättetrevlig tillställning,
och givetvis ett stort grattis till 30-åringen.
Det verkar iallafall som även hon tyckte det var en lyckad kväll:)
Vid midnatt tyckte vi att det fick räcka och begav oss hemåt.
Tyvärr så vaknade William på väg hem och var sen vaken ett par timmar, men det märkte jag inte så mycketav då jag somnade rätt omedelbart när vi kom hem.
Sargit var lite lagomt nöjd över det då hon skulle upp och jobba dan efter..
Antar att jag får återgälda henne på nåt sätt.

//M-P

1 kommentar:

Anci sa...

Tur att det var någon av er som orkade vara vaken. MP glöm inte att det är din tur nästa gång=)