tisdag 13 april 2010

Lunchbesök igen

Då det ju är tisdag så är det som vanligt sopplunch i Märsta kyrka.
Och då öppna förskolan är öppen på förmiddagen och över lunchen så tog M-P en promenad ner med barnen så att de fick leka av sig lite.
Jag anslöt mig lagom till lunchen då jag faktiskt varit kanoneffektiv på förmiddagen vid datorn. Fick jättemycket gjort bland högen som samlats på skrivbordet.
Typiskt nog så började resten av föräldrarna med barnen droppa av precis vid tolvtiden, känns som att vi nog har lite ovanliga mat och sovtider för våra barn då de flesta andra av barnen äter redan vid elva om inte förr och ska sova vid tolv tiden.
Men o andra sidan så vaknar de andra säkert i ottan...
Tur att Emma kom förbi med sin far så att barnen fick någon att leka med efter soppan.
Både Sanna och William blev jätteglada av att få se sin gudsyster.
Sanna visar upp en skön possé då hon ser att kameran kom fram.
William får så klart syn på leksakslådan och är snabb dit för att tömma den.
Snart får han hjälp av de övriga två.
Gunga på gunghäst, eller älg i detta fall, är ju något som William har börjat gilla då han upptäckt hur man får fart själv.
Snart var det dags för mig att packa ihop mig då jag måste vidare mot Lunda.
Men innan dess hjälpte jag M-P att klä på barnen och få dem i vagnen så att de förhoppningsvis skulle sova gott under promenaden hem.
M-P mådde inge bra på kvällen, hans mage har krånglat lite och ikväll verkade det som om den gjorde totalt uppror.
Magsjuka nej tack!
Hoppas det bara var något tillfälligt och att det inte är något som vi andra i familjen blir drabbade av...
Jag tog hand om barnen resten av kvällen medan M-P låg och sov och då och då kuta till badrummet.
Andra kvällen nu då båda barnen somnat utan större protester inom fem minuter efter sagans slut.
Men vågar inte ropa hej riktigt än...
// Sargit

2 kommentarer:

Evelina sa...

Hur mår ni klarade du och barnen er? Magsjuka kan man ju görna vara utan! att då samtidigt behöva ta hand om småparvlar är för tufft!
Hoppas ni slapp sjukan i alla fall!

Familjen Sundström sa...

Jepp, än så länge (peppar peppar...) tror att det var något M-P ätit, hoppas på det iaf...
Men barnen har ätit lite dåligt idag så vi får väl se hur detta slutar...