torsdag 1 april 2010

Påsklov för lilla mig!

Nu äntligen är jag ledig!
Visst trivs jag med jobbet men den sista tiden med alla påskvandringarna och annat så har det varit lite mycket.
Jag är nästan förvånad att barnen fortfarande känner igen mig ;-)
Men nu ska vi få njuta av varann i hela tio dagar!
Men inte är vi sysslolösa inte, de flesta dagarna är det något inplanerat.
Vad får ni läsa om allt eftersom.
Jag tog en promenad hem i solskenet, passande början på ledigheten.
Tidigare under dagen promenerade M-P ner med barnen till mitt jobb för att äta lunch med mig.
Sen släppte han av mig i Valsta där jag skulle ha JuMiX grupp och tog bilen hem med barnen.
Ikväll åkte M-P iväg och handla inför helgen medan jag badade barnen.
Allt blev lite försenat ikväll då barnen var precis klara med middagen då jag kom hem och sedan var vi lite sega och satte oss i soffan istället för att "slänga" barnen i badet på en gång.
Så efter att jag lyckats bada barnen, klä dem och ge dem gröt så var klockan redan efter nio!
Normalt brukar de ligga i sina sängar vid åtta tiden senast.
William somnade innan sagan ens var slut och Sanna somnade utan protester då jag släckt och sagt godnatt.
Nu ska vi frossa i lite godis (som vi köpte under vår lunch idag, den lär räcka gott och väl över hela påsklovet) och njuta av att det är första kvällen på mitt påsklov.
Det är ju inte som förr då man hade lov att man kan sova längre på morgonen, nä det lär väl bli väckning vid åtta i alla fall.
Men man behöver ju inte stressa iväg på morgonen efter att ha insett att tiden går alldeles för fort...

// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

onpa kiva että sain tietää että olet vapaa.nyt ei tarvitsekkaan enään olla huolissaan kuinka pääsen sairaalaan tiistaina.voin pyytää tytärtäni ajamaan minut sinne.minun muuten pitäisi olla siellä viimeistään kello yksi.