torsdag 8 april 2010

Lek och promenad

Idag har Sanna på egen hand tagit sig upp på deras bil.
Hon var jättenöjd med sig själv och satt där en bra stund.
Lite framåt och bakåt kan hon ta sig själv men helst vill hon att man puttar henne runt och blir arg då man slutar med det.
Den senaste veckan har vi kämpat med att röja i hallen.
Vi hade några kartonger ståendes sen renoveringen som vi bara inte hunnit/orkat med samt en del annat.
Men nu är det gjort och bakom alla grejer som samlats så hittade vi faktiskt en hall!
Med följden att vi nu kan ha även den andra dörren till barnens rum öppen.
Med bollhavet som barrikad hålls Max borta från rummet den vägen.
Bollhavet är fortfarande väldigt roligt att vistas i för barnen.
Med följden att bollar numera hittas inte bara i deras rum utan över hela hallgolvet också.
William gillar nämligen att göra sitt bästa för att tömma "havet" på alla bollar.
Efter lunch så lämnade jag och barnen M-P åt att fortsätta städa medan vi gick på långpromenad.
Vi gick till Fayeza och Hadi som också skulle följa med.
Först sov Sanna en stund medan William vägrade. Senare var det tvärtom.
Fayeza och jag bestämde oss för att gå runt el-ljusspåret då all snö hade ju smält bort redan, trodde vi.
Det var flera ställen som var rena snömodden så det blev väldigt tungt att köra vagnarna där.
Men vi fick i alla fall bra med motion.
Här en bild med alla tre barnen.
Fayeza och Hadi på väg upp för en jobbig backe.
Jag med Sanna och William inte långt efter.
Då vi närmade oss Steninge igen så bjöd Fayeza in oss för fika.
William hade precis somnat så han fick sova färdigt utomhus medan Sanna "jagade" Hadi då hon verkar gilla honom.
Hadi var inte lika förtjust över Sannas närgångna sätt.
Efter att barnen fått mellanmål och jag fick god cheesecake med jordgubbar och indiskt thé, så lektes det intensivt med alla nya leksaker som Sanna och William upptäckte.
Speciellt roligt tyckte de om denna leksak man stoppar i bollar som rullar igenom aparaten och så låter det då bollen går genom hålet.
Sanna gjorde fler framsteg idag, hon gick själv med Hadis gåvagn.
Där hade Fayeza tänkt till och lagt mjölförpackningar som tyngd så det gick hur lätt som helst att hålla balansen.
Tiden går fort då man har trevligt sällskap.
Plötslig insåg jag vad klockan var och fick väldigt bråttom hem.
Väl hemma lämna jag två griniga barn i sin pappas omsorg och skyndade mig mot bilen då jag ju hade linedance träning idag.
Blev bara fem minuter sen, då jag skulle plocka upp Elisabeth tjugo över sex men var där fem i halv sex istället...
Efter dansen åkte jag till Maxi och handlade, skulle bara handla mjölk och lite barnmat, kom hem med två kassar som var överfulla.
Hur gick det till? Varorna hade nog en egen vilja och bara hoppade i vagnen...
// Sargit

Inga kommentarer: