torsdag 1 maj 2014

Sovmorgon och trädgårdfix

Vi fick lite oväntat sovmorgon, väldigt välbehövligt men dock oplanerat.
Sanna och William satte igång tv:n och så var alla tre trollen nöjda, först vid 10.00 vaknade jag till och kände att något var annorlunda. Jag var utvilad!
Snön ute överraskade något, såg ju då det snöade men trodde inte att det skulle bli så mycket.
Blev sen frukost och sen lite byggande.
William visade stolt upp sitt rymdskepp.
Snart nog kom vi igång och gick ut i trädgården för lite trädgårdsarbete.
Snön som låg på marken på morgonen hade nästan smält bort vid det laget.
Maken började hämta utfyllnadsjord från en jordhög som finns i vårt bostadsområde och barnen hjälpte till.
Blev en väldigt många varv för honom!
Jag i min tur fyllde pallkragarna med jord, Sanna och William hjälpte till ett tag.
Sista varvet ville även Janiina med och se vart pappa gick så vi följde med till jordhögen allihop.
Hann rensa lite ogräs och även omplacera några stenar.
Sakta men säkert börjar det ta sig vår lilla trädgård.
Lunchen blev först sent på eftermiddagen på grund av den sena frukosten och sen vilade vi en stund.
Innan middagen var det dags för mig att göra mig iordning igen då jag skulle hjälpa till på tivolit ikväll. Scouterna är nämligen de som arrangerar tivolit och har en korvkiosk där.
Så ikväll stod jag och sålde korv med bröd och lite annat smått och gott.
Kall kväll var det fast jag klätt på mig ordentligt.
Skönt var det att krypa ner i soffan under täcket och värma upp sig igen.
// Sargit

Inga kommentarer: