måndag 19 maj 2014

Plättar vs pannkakor

Medan maken badade alla trollen (W fick bara duscha) så stekte jag lite plättar.
Gjorde som vanligt en smet på 1l mjölk vilket brukar räcka och bli över till lunch eller så för några personer. Men idag upptäckte jag att om jag vill ha kvar lunch dagen efter så får jag börja blanda mer smet n bara 1l. Barnen åt med väldigt god aptit och det var inte många plättar över.
Av alla dessa blev det en stor plätt kvar och ca 10 små.
Janiina var väldigt nöjd över middagsvalet och åt med hela ansiktet och lite till, hon skulle nog ha behövt ett till bad efter maten...
Mitt under middagen så rättar William sin far: " inte pannkaka. det är plättar pappa, stora plättar och små plättar" något som jag lärt min son som han har snappat upp i alla fall hör jag, hihiii.
Vad ni än säger så är det så att pannkakor gräddas i ugnen och plättar steker man, oavsett de är stora eller små. Så de så! Hihiii
Till efterrätt blev det mera gott som ni ser.
// Sargit

Inga kommentarer: