onsdag 21 maj 2014

Vårfest på förskolan


Varje vår anordnar föräldraföreningen (eller vad de nu kallas) en vårfest på förskolan för att samla in pengar till barnens utflykter och julklappar. Alla får lämna in något de bakat till fika försäljningen och mycket bakverk blir det må ni tro. Bordet dinglar av godsaker, så även idag.
Jag tog en paus från jobbet och cyklade hem för att kunna vara med, jag och maken gick dit tillsammans.
De hade olika aktiviteter som ansiktsmålning, fiskdamm, kastaboll, ponnyridning och försäljning av barnens konstverk.
Självklart ville alla tre fiska!
 Sen var väntar lång på huvudattraktionen för eftermiddagen och i väntan på det så roade sig Janiina med att klättra lite.
Sanna var bland de första som köpte biljett och blev ändå nr 12 i kön, men hon hade inget emot väntan då hon visste vad som komma skulle.

 Ponny ridning på lilla Atlas (om jag minns namnet rätt) gjorde dagen!
Sanna njöt av ridturen.
 Janiina väntade ivrigt men snällt på sin tur, nr 15 hade hon.
Om möjligt en ännu nöjdare tjej på sin första ridtur!
 "Ihaa" är ju ett av hennes favorit djur ifall ni inte visste det.
Efter ridturen blev det lite korv med bröd.
William ville inte rida först men ångrade sig senare så han fick nr 22 i kön.
Han var lätt orolig märkte jag då jag lyfte upp honom och var nog på gränsen att ändra sig men han satt kvar. Men jag fick hålla en hand mot hans rygg för att inge trygghet.
 På vägen pratade vi och jag nämnde något om att detta var hans första ridtur innan jag kom på att han ju ridit en gång på Skansen.
"Det hade jag glömt" sa jag varvid han svarar "men jag kommer ihåg allting, mamma. Jag tänker så mycket på nätterna så jag kommer ihåg allt."
Mot slutet på ridturen kunde jag släppa taget och gå en liten bit bort.
Tyvärr var jag tvungen att smita tillbaka till jobbet mitt i barnens sångframträdande, hann inte ens säga hejdå då jag inte ville störa dem.
En väldigt trevlig tillställning och till råga på allt så kom det in mycket pengar till förskolebarnens framtida utflykter och presenter.
Jag hann hem lagom till nattningen men barnen var inte sammarbetsvilliga, det har nog varit en alltför rolig dag helt enkelt.
// Sargit

Inga kommentarer: