torsdag 15 maj 2014

Williams handled

Som jag redan nämnt så fick William en fraktur i sin högra handled förra veckan då han ramlade ner från en klätterställning. Men han var väldigt duktig vad jag hörde och nöjd över sin gipsade arm.
Mer om det får M-P som var med skriva om men ville dela med mig av denna bild som jag fick skickat till mig i fredags.
Idag var det dags för ett återbesök (rättare sagt nybesök) för William för att röntga armen och se efter så att den läker rätt.
Självklart måste man ju ta den tid man får då tiderna är väldigt svåra att få.
Det började med att i vi ringde runt i måndags för att få en tid bokad, då visade det sig att Danderyds ortopedavdelning som vi fått på remissen inte tar emot barn under 15år och de hade inte fått någon remiss till sig heller. Detta får vi reda på efter en halvdags väntan på uppringning från dem.
Andra halvan gick åt att få bli uppringd från sjukhuset i Umeå där remissen skrevs och så får vi reda på att de inte skickat något utan det är den remiss vi fått som gäller och vi får själva jaga efter tid på något sjukhus?!?
Självklart var alla telefontider stängda vid det laget så var bara att vänta till tisdag och fortsätta ringa runt.
KS, Astrid Lindgren, Akademiska (tror det var dem maken ringde till).
Akademiska sa att vi inte tillhör deras område.
AL sa en röst att alla tider är fullbokade försök igen en annan dag.
Och på KS (tror jag det var) så behövde de en remiss först.
Till slut hjälpte de oss dock och tog över ärendet (om jag förstod saken rätt då det var maken som var den som jagade runt).
Det slutade med att vi fick en tid på Akademiska (de som först sa att vi inte hörde till dem).
Så idag hämtade jag William på dagis vid 12.00, men då hade hans fröknar glömt bort att han skulle iväg och att han skulle äta med de yngre barnen som äter tidigare så han hade inte ätit lunch.
Snabbt som bara den fick han med sig en påse med frukt, två mackor och en smakis, William var jättenöjd och sa att det var den bästaste dagen!
I bilen på väg till sjukhuset så berättade William om sitt besök på sjukhuset då han hade skadat sig: "jag trodde de skulle skära av mig armen förut, då var jag rädd, men nu vet jag att det inte gör ont. Att de bara tar bild på den". Sötnosen!
På Akademiska så håller de på att bygga om en hel del. Svårt att hitta parkering helt enkelt *suck*
Men till slut hittade vi fram och allt flöt på bra.
Vi fick vänta en liten stund på röntgen men William skötte sig exemplariskt och fick beröm av röntgenpersonalen.
Sen letade vi oss fram med lite hjälp till rätt avdelning. Vi var en timma tidiga från den bokade tiden men den timman gick fort med sagoläsning och lite lek.
Timmen efter det var däremot seg...
Men efter en koll vid receptionen så fick vi okejat att gå och fika i cafeterian, de skulle hämta oss ifall det blev vår tur.
Men vi hann tillbaka.
Lite drygt två timmars väntan och sen fick vi äntligen träffa läkaren i hela två minuter.
Men allt såg bra ut i alla fall så det var ju skönt.
M-P hämtade William på mitt jobb då jag skulle jobba resten av kvällen.
Jag har inte tagit några bilder idag fast kameran var med, glömde helt enkelt bort det.
Så istället bjuder jag på några bilder på William som Stefan Zander (M-P:s kollega) tog i december.



Innan jag åkte hem handlade jag lite smått och sen satt jag på Coops parkering i bilen och inväntade på meddelande om att Janiina somnat. Då var klockan strax efter 21.00.
Varför jag inte åkte hem är att Janiina är så mammig att om hon hör mig precis innan hon somnar så vaknar hon och kommer in i andra andningen så att säga. Och då hade hon hållt sig vaken ett bra tag till.
Så istället satt jag i bilen och surfade och spelade spel.
Det man idag kallar "egen tid för föräldrar" helt enkelt...
// Sargit

Inga kommentarer: