söndag 25 maj 2014

Studsa och duscha ute

Eftersom våra väckarklockor sov borta så vaknade vi föst strax efter nio, och vi som tänkt hinna till Familjen Beutler till frukost...
Men då vi kom dit så var frukosten fortfarande framdukat men ingen av barnen hade tid för oss, de sa bara hej i farten innan de fortsatte med sitt.
Efter ett tag blev jag övertalad av William att studsa med honom.
Och då han försvann fortsatte jag.
 Men jag var inte ensam någon lång stund, snart fick jag sällskap av Sanna,
 och sen Janiina.
 Resten av dagen tillbringade vi hemma i värmen.
Sanna och Janiina duschade av utemöblerna,
 och varandra.
 Vi påbörjade slipningen av bänken inför ommålning.
Sanna och William vattnade jordgubbarna, gräsmattan, buskarna,
 och sig själva.
 Tror Sanna bytte kläder typ 4 gånger idag, 2 av gångerna på grund av att hon "råkat" bli blöt.
 William var inte sämre han, men han bytte kläder bara en gång.
 Jag flyttade ut hälften av tomatplantorna, fyllde på med schiffer mellan pallkragarna och lite annat smått och gott.
Sanna beställde pannkakor till lunch och William beställde köttfärslimpa till middag.
Det hann vi också med.
Medan jag höll på med middagen så lekte Sanna och William väldigt fint ihop.
Janiina gjorde lite allt möjligt men plötsligt började hon hjälpa M-P med trädgården.
I sin finklänning!
 Men hon hade tagit på sig gummistövlarna själv i alla fall.
Mycket fick vi gjort i trädgården men en del är det kvar. Få se om jag har ork att fortsätta under veckan då vi kommer hem från jobbet...
Visst ja, Mats dök förbi och hjälpte till en stund, han fick börja med lite middag fast han redan ätit...
Ska visa vad maken sysslade med senare, glömde ta kort på det då jag höll på i köket.
Nattningen ikväll gick rekord fort, tror Janiina somnade inom två minuter från att jag la ner henne i sängen.
// Sargit

Inga kommentarer: