söndag 4 maj 2014

Packning och shopping

Det sköna med att ha svärmor på besök, förutom hennes sällskap, är att vi får rejält med sovmorgon.
Hon tar hand om barnen på morgonen och fixar till och med frukosten med dem.
När vi väl kom upp så påbörjades projekt packning.
Denna gång gjorde jag så att Sanna och William fick själva välja ut och hämta dem kläder de ville ha med sig. Gick igenom hur många dagar de skulle vara borta och så talade jag om hur många byxor tröjor m.m. de skulle hämta. Gick rätt bra faktiskt, William var lite mindre samarbetsvillig men med lite hjälp så gick det bra det med.
Efter lunch åkte jag, svärmor och Janiina iväg för att shoppa lite.
Vi åkte till Täby C vilket är väldigt ombyggd sen senast jag var där, väldigt rörigt och svårt att få en överblick men stort är det. Får ta en tur dit någon gång då man har mer tid.
Jag hittade det jag behövde, en kameraväska, och lite annat smått och gott men Anci hade sämre tur.
Janiina var nöjd efter att ha fått sova på vägen dit och efter att ha fått i sig en macka till mellanmål, innan mellanmålet var hon mindre nöjd om jag säger så.
Hon ville gärna gå själv sen och höll snällt och frivilligt farmor i handen.

 Hemma hade vaari och Helena kommit och efter middagen (matrester för att tömma kylen lite) så roade sig barnen kungligt med så mycket uppmärksamhet, själv försökte jag få till min egen packning.
Farmor läste saga ikväll men sen fick jag natta sen.
Tog lååång tid för Janiina att komma till ro, först efter halv elva somnade hon till slut.
// Sargit

Inga kommentarer: