fredag 2 maj 2014

Mata änder och farmor

Maken jobbade idag men jag hade tagit ledigt för att kunna umgås lite med barnen.
Vi städade lite först, fick fika gäster och sen efter lunch åkte vi till Sigtuna för att mata ankor.
Typiskt nog så hade jag glömt ladda batteriet till kameran så tyvärr blev det inga bra bilder, försökte fota med min telefon men då linsen är trasig så blev det väldigt konstiga bilder.
Men fint väder hade vi och barnen hade roligt. Ankorna var dock inte särskilt hungriga, det är väl fler som kommit på tanken att mata dem.
Efter att ha ätit glass, köpt frukt på torget och ätit den samt sprungit lite till i "labyrinten" vid strandpromenaden, så åkte vi till Eurostop där barnen fick leka på lekplatsen med M-P som mötte oss där medan jag handlade.
Vi lyxade till det med att äta på "Fyra små rätter" då vi inte orkade tänka på matlagning ikväll, sen lämnade jag av maken och den yngste hemma medan jag och stortrollen åkte till flygplatsen och hämtade farmor Anci.
Glädjen var stor över återseendet så barnen hade inte ro att somna ikväll alls, s blev en sen kväll för alla.
// Sargit

Inga kommentarer: