lördag 17 maj 2014

Fullt upp en solig dag

Idag hade vår samfällighetsförening städdag och då vi även hade sångstund med finska föreningen på förmiddagen hemma hos oss så blev fördelningen att maken fick hjälpa till med städningen och jag fick sjunga med barnen och våra gäster.
Men jag hann rensa lite ogräs bland stenplattorna på framsidan också så klart och så fortsatte jag efter lunch att rensa ogräs i och kring sandlådan.
Senare på eftermiddagen var det dags för maken att spela match och barnen hade önskat tidigare att få titta på. Så hela familjen åkte iväg.
Vi stannade till på Stadium och köpte en ny cykel till mig, eller rättare sagt valde ut den för att sen hämta den på hemvägen.
Väl på plats i Komethallen, dit vi stressat till, så visade det sig att maken kommit ihåg fel och vi fick en halvtimmes väntan innan de skulle spela.
Så då tog vi en glasspaus.
Strax innan  matchen så var barnen på väldigt bushumör, i alla fall tjejerna.
Maken in action.
Stortrollen satt väldigt fascinerade och tittade på, lilltrollet däremot hade inte riktigt samma intresse...
Men under andra matchen började även stortrollen att tröttna så vid första pausen gick vi ut och lekte i solen.
När matchen var klar (en förlust och en vinst) och vi hämtat min nya cykel så åkte vi till Sigtuna då vi vart bjudna på grillning hos Bergmans. Tina var på besök över helgen.
Herrarna håller koll på köttet.
Och moster Tina busar med Sanna.
 Helena kom på att man kan rita på Williams gips, fast det var bandage överst. Så det gjorde alla (utom jag tror jag).
M-P fick en tidig födelsedagspresent av Tina.
 Janiina började bli lite trött, så det blev lite mys med Tina i soffan medan jag fick äta färdigt.
 Min älskade pappa och lilla Roy.
Barnen somnade rätt fort när vi väl kom hem må ni tro.
// Sargit

Inga kommentarer: