fredag 30 maj 2014

Gissa djuret!

Igår och idag har vi bara varit hemma, eller rättare sagt barnen har varit hemma med någon av oss.
Igår eftermiddagkväll jobbade jag men annars var jag hemma och idag jobbade maken men då det var en klämdag så tog jag komp och var hemma med barnen.
Idag så tog jag fram soltältet vi inte använder längre för att fota den då det fanns intresse för den på en seconhand sida på facebook. Då passade Janiina och William på att leka i och kring den. Plötsligt kommer William på att de ska göra skuggteater så de börjar leta fram ficklampa och en massa djur, ett djur i taget hamnade i tältet som stod i vardagsrummet.
Jag fick det trevliga uppdraget att gissa vilket djur de visade upp.
Här är några av dem, kan du se vilka djur det är?

Senare dök plötsligt alla kuddar de kunde få tag på upp på vardagsrums golvet, de lekte typ hopphinderbana eller något.
Också ett sätt att roa sig en regnig dag...
Själv "roade" jag mig med att gå igenom Sanna och Williams garderob.
Jag rensade bort de urvuxna kläderna vilket visade sig vara fler än jag trott!
Nu återstår "bara" att gå igenom vilka Janiina ska få och vilka ska få gå vidare och sen rensa ur Janiinas garderob också *pust och stön*.
De växer fort de små liven, många av plaggen är det bara för Janiina att ta över på en gång så hon verkar ha hopat över en storlek helt enkelt. Förutom vad gäller byxlängden då, barnen verkar ha begåvats med likadana korta ben som jag har som gör att alla byxor som sitter bra upptill är för långa nertill och måste vikas eller sys upp...
// Sargit
p.s.
Igår hände följande:
Janiina kommer springandes med en legobyggning "mamma, ja bygga hutt" vilket upprepas flera gånger.
Jag försöker gissa vad hon byggt och frågar har du byggt torn, stort, giraff osv.
Till slut får jag ett glatt "aaa, ja bygga hutt" då jag frågade har du byggt hus.
Att mamma inte förstod det på en gång, hihii.

Inga kommentarer: