onsdag 30 april 2014

Valborgsmässoafton

Idag tog jag eftermiddagen ledigt och hämtade hem barnen tidigt.
Jag ade bjudit över Linnea och Laszlo på fika och jag upptäckte att tiden verkligen går fort, lilla Ida på 1år var här och där och överallt och vårt hus var inte riktigt barnsäkrat för henne.
Men go är hon och hon ville flera gånger upp i min famn och gav mig kramar, då blev ju Janiina så klart svartis och krävde uppmärksamhet.
Då våra gäster begav sig hemåt så kom maken hem i samma veva, med sig hade han en skottkärra.

 Medan han grillade vår middag så byggde han ihop den samtidigt.
Blev jättegod mat ikväll, rotsaker i ugn och grillspett med kyckling, köttbullar och paprika.
Och till efterrätt överraskade vi trollen med att de fick grilla marshmallows och äta dem med Brago kex (då vi inte hade mariekex hemma).
Det tyckte trollen om må du tro. Janiina som vägrade ta på sig byxor fick inte gå ut i kylan, men hon stod snällt vid dörröppningen och tittade nyfiket på. Så klart hon också fick smaka, men hon ville inte ha en varm utan ville äta den som den var. Men kexen gillade hon mest.
 Maken hade tydligen aldrig ätit marshmallows med kex, men det blev godkänt.
När resten av familjen satte sig i tv soffan och mös till "Lego Batman" så gjorde jag mig iordning för den traditionella nattvandringen.
Typiskt nog så började det duggregna då jag kom ut och värre blev det.
Men den goda sidan är att fast vi nattvandrare blev genomblöta (visade sig att jackorna inte höll så mycket vatten) så var det väldigt lugnt ute, så lugnt att strax efter att tivolit stängde så vart det tomt på folk ute. Så det blev en tidig kväll.
Strax innan jag gick till sängs, efter att ha somnat i soffan först, så tog jag detta kort.
Riktigt aprilväder blev det den 1 maj!

// Sargit

Inga kommentarer: