tisdag 8 april 2014

Kortvarig vardag

Ännu en tidig morgon blev det då jag är med i påsk vandringar för åk 2 på jobbet.
Barnen höll på att missa frukosten på dagis dock, snällt nog så fick de gå in fast vi var sena...
Då jag hämtade barnen från dagis på eftermiddagen så hann vi hem en sväng för att hämta skötväskan innan vi åkte till Valsta kyrkan för att vara med i matlaget igen.
Barnen var lite tveksamma till en början då de blivit så vana vid att vara hemma men efter ett tag kom de igång.
Här är vi samlade för en kort samling på slutet.
Då vi skulle hem så fick jag lite problem med att få med mig trollen då de gömde sig,
 och sen visade sig och ropade "buuuu!".
Och sen gömde sig igen.
Vi kom hem till slut och fick alla i säng.

Men det dröjde inte länge innan lugnet försvann då Janiina kaskad kräktes i sin säng!
Två dagar hann de vara på förskolan och så var det dags igen...
Efter att ha sanerat lite, både Janiina, hennes säng och mattan så täckte vi soffan med handdukar och placerade sjuklingen där. Först höll jag uppsikt och sen tog maken nattvakan.
// Sargit

Inga kommentarer: