söndag 6 april 2014

Hemma dag, nästan...

Efter en mysig storfrukost med långbord så sa vi adjö till våra gäster, hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång vi ses.
Jag tog med mig Sanna och William ut i det mulna vädret. De ville cykla/sparkcykla och då jag tänkte kika in på loppis som var idag i Orionskolan (granne med oss) så ville de följa med och sen leka på skolgården. Det gick ju bra.
Senare då vi kom hem så fortsatte vi med att fixa lite i trädgården medan barnen lekte.
Som ni ser så börjar det ta sig, bortse från krigsfältet i övrigt på gården...
 Vi fyndade en prinsessklänning på loppiset till Sanna, såklart ville hon leka med den på eftermiddagen och då ville Janiina ha en prinsessklänning hon med.
 Klara kom och lekte med Sanna och då lunch disken var undanplockad så fixade jag lite tvätt och små röjde lite innan vi började baka scones till mellanmålet.
Klaras pappa och bror bjöd jag också in på fika och efteråt blev det ute lek igen, alla barnen stortrivs med att få vara ute och leka.
Vi hamnade uppe vid gungorna igen och då fick cyklarna vila.
 Spadar och hinkar hämtades och sen började projekt fylla och hälla och fylla hinken igen..
 Så härligt att se hur Sanna och William tar hand om sin lilla syster och låter henne vara med och leka med dem på hennes villkor.
Då maken kom hem från squaredansen så blev det middagsdags och bad och sen sängen.
// Sargit

Inga kommentarer: