onsdag 23 april 2014

Byte av barn

Äntligen fick jag återse min älskade dotter idag!
Visst har vi pratats vid via videosamtal men det är inte riktigt samma sak som att få krama och pussa henne.
Efter frukost packade vi, jag och de två yngsta trollen, in oss i bilen och styrde den mot Heron city.
Där mötte vi upp Nadja, Sanna och lilla Rasmus och sen tillbringade vi en trevlig dag ihop.
Efter ett kärt återseende så började vi med att vistas ute på lekplatsen, men det var inte så varmt som det ser ut då det blåste rätt mycket.
Sanna, William och Janiina stortrivdes i rutschkanorna, jag var lite nervös hur Janiina skulle fixa det då det var rätt högt och inte riktigt för hennes ålder, men det gick hur bra som helst och Sanna tog väl hand om henne också.

Vi lyckades övertala barnen om att gå in efter en kvart och då blev det lite tidig lunch.
När alla ätit och toabesöken var avklarade så gick vi till Lekhuset (typ lekpalats, lek&bus m.m.).
Vi var nästan de enda där så barnen fick dela hela stället med två andra tjejer till en början. De fann varann direkt och den äldre av dem som var 7år tog Janiina under sina vingar nästan direkt. Jag fick också vara med och klättra och åka kana.
Janiina var inte alls blyg eller försiktig så jag hade fullt stjå med att hinna med henne.
 Sanna och William klarade sig själva och de sprang runt, upp och ner, klättrade och åkte nästan oavkortat i två timmar. Förstår inte hur de orkade!
 Rasmus fick äta lite och sova lite och så tog han en kort promenad med sin mamma.
 Janiina gav också upp och la sig på eget initiativ i sin vagn och sen somnade hon rätt fort.
Vi avrundade busandet med att äta glass och sen handla lite frukt som vi också avnjöt innan det var dags att krama om William som i sin tur nu fick följa med hem till Nadja för några dagar.
Ett försök att ta kort på barnen samlade innan vi skildes åt, det var inte lätt.
 Min stora älskade pojk!
Syskonkärlek!
Jag och mina tjejer stannade kvar en stund till på Heron för att kika runt lite och sen leka en stund till på ute ekplatsen innan vi satte oss i bilen och körde hem mitt i rusningstrafiken.
Väl hemma var maten färdig så det var bara att sätta sig och äta.
Angående min förkylning, jodå den hänger kvar men har man lovat så har man så det var bara att bita ihop under dagen även om jag var något bättre än igår.
På kvällen hade jag ett styrelsemöte och när jag kom hem strax efter nio så var trollen fortfarande vakna!
Fick sitta en bra stund bredvid Janiina innan hon somnade, så missade över halva av Greys Anatomy.
Blev lite tv/data tid innan jag till slut gav upp dagen.
Känns konstigt att bara ha ett av stortrollen hemma denna vecka, men kul att de vill hälsa på min syster själva också. Vet att de har det bra där då regler som gäller hemma inte efterföljs hos andra direkt, där är de lite "friare" och får äta mer gottis. Som sig bör då man har "lov".
// Sargit

Inga kommentarer: