söndag 13 april 2014

Pirat kalas


I dag var vi bjudna på 6-års kalas ute i Viksjö (eller heter det Veddesta?). Våra tvillingfamijvänner Mias och Magnus äldsta son Peter fyllde år.
M-P hade ju sin squaredans träning så jag åkte själv med barnen, för skojs skull testade jag telefonens navigator, visste inte ens att jag hade en.
Den var riktigt bra och talade extra noga hur jag skulle köra, flera gånger om. Tror jag skulle bli tokig ifall jag behövde använda den ofta men bra om man inte vet vart man ska. Jag kanske störde mig på rösten just för att jag redan visste hur jag skulle köra, hihii.
Barnen var inte så förjusta i att gå på kalas idag av någon anledning, men väl där så gick det bra och de lekte från och till på övervåningen själva med de andra barnen.
Till fika bjöds det på bland annat denna fina och goda pirattårta som Mia gjort själv.
Eftermiddagen avrundades på deras gård där alla barnen lekte i vårsolen.
Janiina har börjat hosta igen, stackarn. Och ja, hon är fortfarande mammig.
Hemma igen så drog maken igång grillen och så blev det grillade kycklingbröstfiléer inlindade i bacon och så majskolvar till middag. Så gudomligt gott blev det!
Till kvällen blev det helt klart att sjukdomstiden inte var över.
Janiina hostade mer och mer och natten blev inte så lugn för oss...
// Sargit

Inga kommentarer: