lördag 12 april 2014

Tvillingträff och Barnens dag

Igår fick barnen återvända till förskolan.
Jag hade förmiddagen ledig eftersom jag jobbade till sent på kvällen, men jag fick inte mycket gjort.
Elektrikern kom och kopplade in vår fläktmotor, äntligen!
Vi har väntat sen i höstas...
Men det "lilla" arbetet tog två timmar! Inte något som vi eller elektrikern räknat med direkt...
Idag var det dags för tvillingträff igen.
Det blev fullt hus men mina stortroll var inte så pigga på att leka idag, de läste böcker istället och var lite små famniga.
Men fika ville de göra så klart.


 Det är inte enkelt att få med hela gänget på bild, men här är några av försöken.
Vi var 14 barn och 6 vuxna på tvillingträffen, måste varit rekord för våra träffar.


 M-P lyckades undvika kameran hela dagen.
När träffen var slut var det dags för mig att förbereda inför eftermiddagen.
Jag fick lite hjälpredor med mig in till kyrkan.
Sanna och William ville stanna kvar med mig och delta i Barnens dag, de visste nog inte riktigt vad det var för något men de ville vara kvar med mig.
Barnens dag är en eftermiddag då vi bjuder in barn att förbereda inför gudstjänst för stora och små.
De får sjunga, leka, måla och göra drama, beroende på vilka barn som kommer och vad de vill göra.
Våra ville inte vara med och sjunga alls, men de lekte och målade.
Gudstjänsten vi hade blev väldigt trevlig måste jag säga.
Medan resten av min familj åkte vidare till familjen Beutler för middag så stannade jag kvar på jobbet för att först jobba klart och sen ha årsmöte med nattvandrar föreningen NiS.
Jag avrundade kvällen med middag på Olearys med mina nattvandrarvänner, skrattmusklerna fick arbeta må ni tro.
M-P ringde då han var på väg hem efter en hel kväll hos våra vänner och sa att Sanna velat stanna över natten där så han hade bara de två yngsta med sig hem.
Själv kom jag hem långt senare efter att först skjutsat hem några av vännerna.
En härligt fullspäckad dag var det, jag somnade rätt snabbt sen må ni tro.
// Sargit
p.s.
En tråkig sak som hände var att jag upptäckte vid mötet jag hade att linsen på min kamera i mobilen hade spruckit. Så nu blir det inga bilder på ett tag :-/
Det jobbiga är att få börja om ännu en gång med mobilen med att ställa in allt och ladda ner appar m.m. Få se när jag hinner åka och lämna in den för lagning...

Inga kommentarer: